AnneM. Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har nå stått i dagesvis og flyttet møbler, slipt gulv og vasket støv, og foran meg ligger et vakkert, ubehandlet tregulv i hele første etasje, inkludert barnas lekerom. Jeg hadde tenkt å olje gulvet, men ble plutselig usikker på hva som er best? Jeg vil ha samme overflate overalt, men finnes det bedre tips enn olje når man har små barn som lager mye merker? Hva ser finest ut? Kanskje lut og så olje? Hjelp?
blomstre Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 åå, gamle tregulv er fine Finere med olja enn med lakka. Luting er kun for å holde det lyst hvis du ønsker det. Ikke noe jeg kan noe særlig om, men du kan finne litt på vi i villa: http://www.viivilla.no/slik-sliper-du-gulvet.aspx?menu=&area=&noarea=0&category=&std=false
AnneM. Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2011 Takker... Da skal jeg altså lute først og SÅ olje noen ganger.... :-*)
ellen-propellen Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Hvis du er glad i deg selv,så lakker du det:-) Jeg har ubehandlet tregulv i stua å det er rett og slett ett helvete å holde rent:-( Hadde på soverom og i trapp før. Man ser egentlig ikke hvor skittent det blir før man får en flekk. Gjerne en flekk av vann faktisk. Eneste måten å få det rent på er hue ned-ræva opp og skure:-( Drittjobb!!!! Jeg gjentar,lakk gulvet! For ditt eget beste hehe
Lunita_ Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 vi har også tregulv...det er lakkert nå. Vi har tenkt å pusse det ned,lute og så ha på noe lakk. ubehandlet gulv anbefales ikke....dritt å vaske og flekker setter seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå