Gå til innhold

Parmesanost og pesto

*Marthe-mor*venter på en til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om dette er noe man kan spise eller ikke som gravid. Mener jeg har lest et sted at man kunne spise harde oster uten problem. Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parmesan er ok.

Les på www.matportalen.no/Emner/Gravide om du er usikker på hva du kan spise/ikke spise når du er gravid.

Skrevet

Skulle tro du kan spise pesto! Det er jo pinjekjerner, basilikum og olivenolje! evt hvitløk

Skrevet

Ekte parmesan er laget på upasteurisert kumelk, og ting laget av upasteurisert melk frarådes gravide såvidt jeg forstår. Jeg spiste store mengder parmesan i mine to svangerskap, og har tenkt å gjøre det også i dette. I Italia anbefaler de offisielle helsemyndighetene at gravide bør innta særlig mye parmesan fordi det er en svært god kilde til superproteiner, og de synes jo å overleve der også...

Skrevet

selv om den ikke er pasturisert går det på at den ikke er myk eller er farlig bakteriemssig og regnes som trygg for gravide også her i Norge.

Skrevet

Og pesto inneholder grana padano som oftest - veldig lik parmesan.

Skrevet

Takk for alle de gode svarene deres. Hadde skikkelig lyst på pesto for noen dager siden..... men nå har jeg ikke lyst på det i det hele tatt lenger. Er ganske så uggen om dagen, mange favoritter som ikke smaker noe godt nå..... bl.a. sjokolade. Hadde det sånn i forrige graviditet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...