Lene J Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Amandus. Noen meninger? Ellers forslag til andre navn? Eks Tobias Isak Nikolay Teodor Oskar
Cornelianelia Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Amandus var en dokkemann, og lange fine bukser hadde han... Klarer bare å assosiere navnet med den barnesangen. Ikke et navn jeg kunne valgt selv, men det kan godt hende jeg hadde syntes det var et morsomt navn dersom jeg kjente en liten søt gutt som het det.
LoveDove Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Tenker også på Amandus dokkemann, og syns i grunnen det er en herlig assosiasjon! Navnet er dog litt tungt og sukkersøtt for min smak, men likevel langt bedre enn Amadeus. Tobias - stødig og ok, men ingen favoritt pga kjipe assosiasjoner. Isak - elsket før, veeeeeldig lei av nå. Nikolay - neineinei! Teodor - kult Oskar - ja, flott! Tror jeg ville gått for Oskar.
LilleBitteliten Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Amandus er søtt, men ser ikke på det som et skikkelig navn. Mer et kallenavn i mine ører. Kommenterer: Tobias - Koselig navn! Ser for meg en empatisk og flott gutt :-) Isak - Vakkert! Nikolay - Ikke pent med y. Nikolai derimot er veldig pent! Teodor - Flott navn! Ville skrevet Theodor Oskar - Det liker jeg også godt. Skjønt og sterkt på en gang. Du har bare flotte navn på listen din. Jeg stemmer på Isak. :-)
mibella Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Signerer Vinterstjerne ang Amandus. Tobias - Tenker på Tobias i tårnet. Synes heller ikke navnet er fint. Isak - Tøft! Nikolay - Synes det er harry, jeg.. Typisk Paradise Hotel-deltaker-navn. Teodor - Kosebamse. Søtt som liten, men klarer ikke se det for meg på en voksen. Oskar - Kjempekult! Kjempefint! Kjempetøft!
Synnøve_Solbakken Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Amandus er lite brukt, som jo er posistivt, men det passer ikke på noen over 4 år. Tobias - fint Isak - liker ikke Nikolay - fint, men ikke med y. Nikolai er mye finere, Nicolai nestfinest, Teodor - greit nok Oskar - greit nok
sommertiara Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Liker Amandus, men det er et sånn navn jeg kun klarer å se for meg på små barn. Oskar og Isak er to flotte navn som passer supert hele livet. Litt usikker på hvilket jeg liker best. Isak er penest, men Oskar er mer originalt. Teodor er fint. Nikolay blir et helt annet navn om det skrives med i, da er det mye finere enn gørrkjedelige Tobias, det synes jeg ikke det er dersom det skrives med y.
namedrop85 Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Amandus: ser for meg en oppjålet liten gutt på tre år med krøller, blondeklær og lakksko, og en stor kjærlighet på pinne mens han ser på tjenerne jobbe. Nikolai (skrevet med i), Oscar og Isak er fine navn Andre forslag: Edvard Adrian Jonathan Oliver Johannes Johan
Tieran Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Amandus er for søtt for meg. Jeg stemmer på Oskar av dine forslag! )
stearin Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Hihi, elsker Amandus navnet:) Men kan heller ikke tenke på navnet Amandus uten å nynne Amandus Dokkemann sangen inni meg..
lilleeli Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Amandus - ville ikkje brukt det sjøl, ikkje helt gla i klangen. Isak - sterkt og flott navn =) Like Oskar åsså.
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Amandus blir aldri noe annet enn dokkemann for meg, Er ikke pent heller. Tobias er kjempeflott! Gammelt og stødig Isak er greit, det blir for bibelsk for meg Nikolay er harry så det holder, men skriv Nikolai så blir det et helt annet navn. Ganske fint. Teodor er kjempeflott! I samme kategori som Tobias Oskar uttales i mitt distrikt med O, ikke Å, og jeg synes Oskar med O er kjempeflott, ikke så fint med Å. Jeg stemmer på Tobias og Teodor. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå