Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to døtre på hhv snart 2,5 år og 9 mnd, hvor samboeren ønsker veldig å plassere begge jentene på samme rom. De har hvert sitt rom nå, men han tror de vil ha det bedre sammen. Jeg er litt skeptisk, bl.a med tanke på at hun minste snart kommer til å få tenner, noe som sikkert kommer til å føre til mye våkenetter med gråt. Nå sover begge så og si gjennom hele natten, hun eldste kan våkne av og til og gråte om natten.

Noen som har erfaring med deling av soverom? Positive/negative...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. lurer egentlig på det samme, her har vi kun gang og åpne dører mellom rommene, så de er forsåvidt vant med hverandres lyder...har også sovet i samme rom under besøk, har gått fint det..

Vi tenker i alle fall å prøve, flytter da hun inn på hans rom istedet for til eget rom når den tid kommer, hun er 7 mnd, så blir vel iløpet av våren, om ikke før... hører altså også gjerne på andres erfaringer:)

Skrevet

Minstemann her flyttet inn på rom med storesøstra si da han var 9 mnd, og hun 3 år og 9 mnd. Det fungerte knirkefritt fra dag en, de har aldri vekket hverandre :)

Nå har de fått hver sitt rom, og storesøstra trives faktisk sånn akkurat passe med det, hun ville gjerne dele rom lengre hun ;)

Skrevet

Her deler guttene på 2,5 år og 16 mnd rom.

Jeg var også litt skeptisk, mye av de samme grunnene som deg.

Men de trives virkelig sammen! Vi brukte en periode å legge lillebror først så han skulle få sovne før storebror la seg. Men etterhvert oppdaget vi at han roet seg best når de la seg sammen. De kan godt tulle og fjase litt i hver sin seng, men de sovner kjapt.

Om en av de våkner om natta, så våkner aldri den andre faktisk.

Så vi har bare positive erfaringer!!!

Nå har vi bare to soverom her vi bor, men skal snart flytte. Da får de mulighet til å få hvert sitt rom. Men vi har så gode erfaringer med at de deler rom, at vi kommer til å la de sove sammen videre. Så kan de heller ha et dedikert lekerom.

Skrevet

Her har vi litt blandede følelser egentlig... Mine jenter er like gamle som dine. 2,5 år og ei på 9 mnd...

Minste har alltid hatt problemer med søvn, og når hun enda sovnet på stua og vi la henne sovende gikk det veldig fint å dele rom. Største våknet ikke selv om babyen våknet på natta...

Nå er det tenner på gang, og vi prøver å lære babyen å sovne alene, og det har blitt masse krøll med begges søvn..

Nå har største flyttet ned på det nye soverommet de skal dele, mens lillesøster sover på det gamle til søvnmønstret er etablert..

De lekte masse om kvelden da.. Kos, men spørs om det er så lurt med tanke på søvn da;)

Du må bare prøve det, det kan jo fungere for dere:)

Skrevet

Våre gutter skal etter planen dele rom. Fordi det er praktisk, har bare tre soverom og vi vil gjerne beholde gjesterommet der vi har en ekstra tv. det er 2 år og 4 md i mellom guttene.

Hvorfor vil mannen din at de skal dele rom, er det plassmangel eller fordi det er koselig? Hadde vi hatt 4 soverom, hadde de hatt hvert sitt rom.

Skrevet

Mine har delt rom. Mulig du har ett bedre utgangspunkt med alderen på dine. Mine var 6 år og 1 år. Når de sov om natten var det ikke noe problem, men vi fratok faktisk den eldste sin mulighet til å kose seg på rommet sitt alene eller sammen med venner etter kl 19 (da minsten skulle legge seg) I tillegg elsker hun lydbøker og lese på sengen, noe som også forsvant da hun måtte "fomle" seg gjennom mørket for å finne sin seng. Så for oss ble dette kun 6 mnd før vi ga de hvert sitt rom. Det er nok både fordeler og ulemper. Fordelen for vår største var at hun var litt redd for mørket alene, men etter han kom på rommet føltes det tryggere.. Det går jo ann å prøve en periode og stort sett fungerer det nok bra. Lykke til

Skrevet

Her har vi ingen valg, så de må dele soverom (jenta vår er 9 mnd og gutten vår er 3,5 år). De har delt soverom siden hun ble født og det har gått rimelig greit. Hadde vi hatt et ekstra soverom hadde de helt klart fått hvert sitt. Han begynner bli stor nå og kan være vanskelig å legge til tider, hun kan våkne lett. Mens han våkner sjeldent om hun skriker o.l på rommet, så han sover godt når han først sovner (våkner en sjelden gang av voksesmerter ellers sover han hele natten).

Dere må nesten bare prøve å se hva som funker for dere. Kan jo ha en prøveperiode? Men som sagt, JEG ville hatt separate rom hadde det vært en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...