HELomvending Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Har to navn jeg sliter med.. Viktor Emilian, eller bare Emilian...??? (Emilian er oppkalling etter oldemor og oldefar, som het Emil og Emilie.) Kaller vi han Viktor Emilian så er det fort gjort at folk kun kaller han Viktor.. Hva tror dere? Hva lyder best?? (=
Alvasmamma Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 ja, han vil bli kalt Viktor hvis ikke dere bruker begge navnene fra starten av. Men mange barn gir hverandre kallenavn og kanskje han selv bare vil bruke ett av de når han blir eldre. Synes begge navnene er utrolig fine. Viktor Emilian er ganske tungt å si men fungerer absolutt sammen. Vi derimot har valgt Thea til vår datter og Elise som mellomnavn etter oppkalling. Elise vil kun stå på papiret, men hvis hun vil bruke dette senere så er det der. Vi derimot vil kun si Thea. Vet ikke om det kunne värt noe hvis du gjerne vil ha begge? Ha begge men bruke ett av de "höyt". Kanskje teit å ha ett navn som kun er på papiret, men samboeren min er svensk og der er dette veldig vanlig og for han er det viktig å fölge familienavnet videre.
KmammaK Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Blir fort at en bruker bare det første ja, så hvis dere er glad i emilian navnet og syns det er viktig med oppkallingen hadde jeg tatt Emilian først:) var en koslig oppkalling forresten:)
strekkmerketrollet Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 jeg ville valgt kun Emilian, helt klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå