FruFrydmedtotette Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Min er 7 mnd og en dag faktisk:) Og siden dette er min første så er jeg veldig spent på hva andre sine kan ifh til min. Synes dette med utvikling er så spennende. Han kan: * Rulle fra rygg til mage * Flytte ting fra ene hånden til andre,og tilbake igjen * Slå ting sammen * Løfte leker i hånda høyt opp fra gulvet mens han ligger på magen. *Løfte litt på rompa i mageleile *Snu seg i sirkel og bakover mens han ligger på magen * "Fly" Ha hele overkroppen klar av gulvet,på strake armer. * Stå å holde seg i sofaen alene i kanskje 2,3 min hvis jeg stiller han opp * Sitte ganske lenge hvis jeg setter han opp,setter seg ikke opp selv. * Åle seg bittelitt fremover *Holde flaska selv når han får melk * Reise seg,hvis han sitter på fanget mitt,og jeg holder hendene hans. Han er selvsagt den nydeligste lille gutten som noensinne er født:) Og mammas store stolthet.
Celeste85 Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Det er veldig stor forskjellig på ungene så dette blir bare for moroskyld for min del:) Jenta mi blir 8 måneder om ei uke! Hun kan: *Krabbe *SItte *Reise seg for eks. i lekegrinda *Plystre, altså lage plystrelyd ved å blåse ut luft og forme munnen rund. * Si *klikk* (ta tunga opp i gommen så det blir en klikkelyd) *Holde flaska selv. Ja, det er det jeg kommer på i farten:)
irisse Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Ja helt enig. Kjempespennende med utviklingen. Skjer jo noe nytt nesten hver dag. Min er 7mnd i morgen og han kan mye av det din kan, pluss han kryper som en rakett (begynte å krype helt skikkelig på nyttårsaften), han setter seg opp og sitter å leker stødig, igår reiste han seg opp også, helt selv. Han er sterk som en bjørn. Han kan kaste smokken langt vekk og han er veldig flink å våkne mange ganger på natta å grine, altså han er veldig flink i å IKKE såve:) Sikkert derfor han er så tidlig med kryping osv. Han er superskjønn, mammas lille skjarmtroll;)
Hanna30 Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Oi, så flinke babyene deres er da! Min (som er seks og en halv måned) kan: -Rulle fra mage til rygg (det gjør han med en gang jeg legger ham på magen, så det er vanskelig å trene mer på magen!). -Flytte ting fra ene hånden til den andre -Fly -Reise seg om jeg holder hendene hans -Ta situps (han setter seg snart opp ved hjelp av situps, han har trent siden han var to måneder;) -"Snakke" masse!!! Babababa, mamamama, papapapap, ooooæææ, kkkrkkrkrkrkr, grrrrrrrrr, brrrrrrrr, hyl, blabla og masse andre lyder jeg ikke får til å skrive, snakker hele dagen. Når burde de kunne rulle fra rygg til mage? Han er liksom ikke så interessert. Har gjort det et par ganger for en måned siden, men orker ikke prøve når har han kommer til siden og hånda er i veien. Er så fornøyd med å ligge på ryggen og sprelle og "snakke"! Han er liksom mest opptatt av det sosiale. Snakke og se på folk og ta etter. Han vil bare ha det vi har, fjernkontroll og mobil og sånt. Når han får lekene sine kaster han dem vekk og syter fordi han ikke får det vi har:)
Gjest Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Tja, min er 6 mnd og 2 uker, men jeg slenger meg på. Moro dette her. Hun kan endel og andre ting er hun litt treigere på. * Lager mange lyder, spesielt når jeg synger * Snur seg fra mage til rygg og rygg til mage * Flytter ting fra den ene hånden til den andre * Krabber * Holder flasken delvis selv * Sitte litt selv av gangen * Står konstant på fanget og nekter å sitte der....sitter kun på gulvet
LittLykkelig Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Oi føles som vi er litt sent ute! Hehe. Min var 7 mnd for to dager siden. -Han ruller veldig lett mot høyre, sjelden mot venstre. Kan rulle fra mage til rygg og rygg til mage. -Tror han kan åle seg litt, han ender i allefall opp på en helt annen plass enn der jeg la han. Kan i allefall løfte rompa godt opp og prøver hardt. - Sterk og stabil i mageleie, støtter seg på hendene og kan få tak i ting som ligger på begge sider - Føre ting fra en hand til en annen. Øver veldig mye på sånt, har perfeksjonert det å holde på med smokken, så igår puttet han den i min munn og tok den ut igjen - Gir stor fart på vippestolen hvis føttene kommer borti sofakanten. - Babler endel og hyler for å se hvor høyt han kan rope - har så vidt begynt å rekke hendene mot meg når jeg sier "kom til mamma". - bøyer seg helt opp og tar på tærne i vippestoen.. Situps? - sitter mer og mer stabilt. Står også sterkt med bena sine, men har ikke prøvd å la han stå selv mens han støtter seg. Ja tiden går fort. Synes han forstår mer og blir større for hver dag som går. Nå kan vi snakke og leke "ordentlig" og han har utviklet masse humor Koooser oss. Måtte permisjonen aldri ende!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Hiver meg på jeg også selv om tassen bare er 5,5 mnd!! Ruller seg begge veier (fra 4mnd) babler og skriker, (mama,nam, aa, osv) Strekker armene til oss når han vil opp. Står på alle 4 og kommer seg litt fremover før han faller. Åler seg frem når han gidder (også bakover) Sitter med støtte. Løper rundt i gåstol og river ned det han kommer over. Flytter gjenstander mellom hendene (fra hånd til hånd) Reiser seg opp hvis jeg holder hendene hans. Leker med tærene sine. Dette er hva jeg kommer på i farten. Han er en meget aktiv gutt som sover minimalt på dagen (helt siden fødsel)
FruFrydmedtotette Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2011 Så koselig at det var så mange som ville skrive på denne tråden da. Flinke flinke små babyer vi har! Skjønner ikke at lillegutt har blitt så stor allerede,er bare et vagt minne den lille hjelpesløse skapningen som bare sov og skulle ha pupp i begynnelsen. Og tenk nå skal han bli storebror i juli,hehe..på 6 ukers kontrollen med neste så er det spiral,ja takk!
skårpå Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 å du Rosa! så godt å høyre at det er fleire som har blitt gravid idjen.. eg har termin i september! panikken har ikkje heilt sluppe taket ennå.var jo nettopp gravid og fødte nettopp!
nicki82 Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Så kos med en liten krabat til da, Rosa Lillingen din blir vel å sette god pris på den kommende lekekameraten!! Jeg vil også skrive her inne, for man kan ikke snakke nok om hvor flotte unger vi har fått oss Min øyensten på snart seks mnder. kan: - stå på alle fire og med en fot i krypestilling hive seg fremover mens han dytter ifra med foten - krype hvis han har hendene på noe glatt (pledd f.eks) - lage promprlyder med munnen med og uten smokk (meget frustrerende når man skal prøve å legge han..tihi) - rope med åpen munn..med økende volum - la en leke gå fra den ene hånda til den andre - sykle med føttene når han bader - være lys våken MIDT på natta (kan godt hende det er noe sammenheng med den kjappe utviklingen, men mamma er trøøøøtt, og er nå på vei i seng..tihi) Ha en fortsatt finfin kveld og forhåpentligvis en søvnfyllt natt!!
Gjest Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 Min jente på 7,5 mnd kan: -krype -krabbe -sette seg opp i sittende stilling - stå på knærne -dra seg opp på beina (men tryner ganske fort) -drikke av koppen selv -slå ting sammen -kaste leker overalt -spise brødskive selv -spise kormo kjeks -nesten krabbe over meg i senga -gå på knærne hvis jeg holder hendene -putte inn smokken -dra ut alt mulig av hyllene -dra ut nederste kjøkkenskuffen og tømme den -kysse -vinke -vet at det skjer noe når jeg teller til tre -finne og plukke opp rusk og rask, selv om jeg nettopp har vaska og det ikke burde være noe å finne. -Tippe lekekassa og dra ut alle lekene Tja... kommer ikke på mer nå..
FruFrydmedtotette Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2011 Må legge til at min lille tøffing har de siste 2/3 dagene knekt "kråle-koden" han drar seg fremover gulvet som en liten kålorm nå. Så idag bestemte han seg for at 04.30 var en flott tid å stå opp på,han skulle opp å krype litt:) Hahaha.. så stolte begge to vettø. Var UMULIG å ikke stå opp,han hyyylskrek og når jeg tok han opp og ut av soverommet så var han blid som ei sol. Går ikke ann å bli sur da vettu.
Mia2010<3 Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Hei:) Så gøy en tråd dette var da:) Mi lille prinsesse ble 7 mnd på nyttårsaften:) Ting ho har lært seg: - hun snur seg alle veiene (mage/rygg, rygg/mage) -sier masse ord, mamama, papapa, dadada, frøselyder, blåser med tunga ute osv;) -tar ting med hendene, og gir fra den ene til den andre handa og tilbake igjen:) -prøver å ta det ene kneet under magen, men greier ikke det enda. -hyler med HØY stemme, hehe. -smaker på tærne sine. Ting ho ikke har klart er å holde flaska selv enda, eller komme seg opp på kne for å begynne å krype..åler seg heller ikke verken fram eller tilbake:) Forresten kjempegøy å lese at flere her får tette barn;) Vi har som sagt ei lita prinsesse på 7 mnd, men begynner nå og prøve på nr to. Kjempespennende både og se utviklinga til prinsessa vår, og se om prøvinga klaffer;) Ha ei fin helg folkens!
Snuppa! Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 9 mnd her. Krabber, sitter, triller ball til han så triller han tilbake, klapper i henda, hermer etter lyder vi lager- favoritten er å ta etter hylinga til storesøstra spiser brødskive selv, Hmm, det var det jeg kom på i farta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå