Gå til innhold

Hva tror dere???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk, min herlige sønn skal døpes nå i januar. Og NÅ begynner jeg å tvile på navnet. Herregud...

Planen var at han skulle hete Viktor Emilian. Da fordi meg og pappan aldri klarte å bli enige! Det ene er mitt yndlingsnavn, det andre er et navn far liker godt. Men inntil nå har alle bare kalt han Viktor, noe som plager meg litt. (Emilian er nemlig oppkalling etter oldefar og oldemor, som het Emil og Emilie.)

Så nå er casen at jeg trooor at jeg egentlig bare har lyst å døpe han Emilian.,,? Pappan har resignert, og sier at det får være opp til meg..

Hva tror dere? (vet ikke hvorfor det bryr meg hva andre synes, men det gjør det....) Viktor Emilian, eller Emilian? Hva synes dere om navnet?? Begynner å bli litt prekert detta nå da vettu, da feks farmor allerede har laget dåpstalerken med navn.Men igjen, det er bare en dum tallerken, navnet skal han ha hele livet sitt.. Viktor Emilian, eller.. Emilian... ?????

What to do??!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg hjertet ditt.

Om du ikke liker at alle kaller ham for Viktor så synet ikke jeg at han bør hete det heller..for det er jo det han kommer til å bli hetendes i familien. ;)

Skrevet

Enig med *nøtta* følg hjertet ditt!

Det er jo dere (og han) som skal leve med navnet hver dag. Og da må dere jo trives med det i hverdagen.

Hvis svigermor skulle bli sur for det så går det nok over....

:-)

Lykke til med valget. Koselig hvis du forteller oss hva du bestemmer deg for!

:-)

Skrevet

Ja, det er liksom det.. Også tenker jeg litt på det også. At han skal leve med navnet hver dag. Brodern sa her om dagen; Du kan ikke finne på å kalle han bare Emilian, han kommer til p bli mobbet ihjel!" (??) Han mente at dte var for feminint? er det et mobbenavn? Jeg kan liksom ikke skjønne det. Ingen som heter Julian er vel mobbe offeret, og det syns da jeg er MER feminint igjen.. Eller?

Skrevet

Jeg synes Victor Emilian var en flott kombinasjon, men det er nok som Nøtta over her skriver, at han nok fort vil bli hetende bare Victor til "hverdags", tror du ikke? Så du bør absolutt følge hjertet ditt, og hvis du egentlig ikke liker navnet Victor bør dere vel kanskje bare gå for Emilian istedet, selv om jeg personlig synes Victor er et kulere navn enn Emilian (siden du spurte skal jeg være ærlig;)

(er forresten en søt gutt i barnehagen til eldstejenta som heter Victor, og siden hun ikke snakker helt rent enda, kaller hun ham bare Viptor hehe, ganske søtt da :P

Skrevet

Jeg syns Viktor Emilian var kjempefint...

du kan jo bare bruke Emililan etterhvert da, selv om han har Viktor-navnet også.. så kan han selv velge når han blir eldre om han vil bruke Viktor Emilian eller fortsette å "bare" hete Emilian ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...