Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg er nå i min 30.uke og har egentlig en stund følt på behovet for noen nye bh`er, men det har blitt utsatt fordi jeg tenker at at det er jo dumt å kjøpe ny vanlig bh i den størrelsen brystene mine er nå for de er ikke akkurat i sin normale størrelse for å si det sånn!;) Men er det dumt å kjøpe amme bh såpass tidlig og i tilfelle hvilken størrelse skal jeg gå for? En som passer brystene slik de er nå eller en som er litt for stor slik at jeg har litt å "gå på" til etter fødselen og melken kommer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at det var lurt å vente til sisste måneden før jeg kjøper ammebh. Hun sa at det var da brystene vokste mest. Kjøp en størrelse større en ka du bruker:)

Skrevet

Da får jeg vente litt til;) Takk for svar!

Skrevet

Husker fra sist at brystene minsket i størrelse etter en måned eller to også, da den verste brystsprengperioden er over, og da var mine "første" amme-bh´er plutselig litt store og slaskete, så hvis du kjøper en str større enn du er nå, kommer du sikkert til å få bruk for den igjen etter en måned eller to med amming. Ikke alle som blir kjempestore heller, jeg ble ikke det.

Jeg kommer straks til å kjøpe en selv også, fordi det begynner å gjøre veldig vondt med vanlige bh´er, og sportstopper ser ikke pent ut under klær... Vanskelig periode dette...

Skrevet

Som det påpekes her tar det litt tid før størrelsen stabiliserer seg og det varierer jo veldig hvor mye vi vokser. Anbefaler å bare kjøpe en to tre billige på HM først. (Vel og merke hvis du ikke har veldig store tunge bryster, for de er ikke særlig til å holde på plass.) Jeg har brukt HM sine til hjemmebruk. Ammetoppene deres funker også fint da som alternativ til bh. ellers vil jeg anbefale mammatrend.no som reklamerer en del her på siden. Jeg kjøpte et par der fra Hot Milk sist jeg ammet som jeg var veldig fornøyd med. de har godt utvalg på størrelser både for liten og stor. Det er ikke alltid like lett å finne i butikkene. (Særlig ikke for de av oss som har stor cup, men er smale rundt.) Hvor mange man trenger varierer jo veldi. selv lakk jeg ganske masse og hadde i tillegg en unge som hadde som favorittsport å gulpe i bh'n min, så jeg har maaange liggende. Har et helt tonn med ammesingleter fra HM. Veldig kjekke om sommeren. (Men de hvite er gjennomsiktige og utrolig lite sexy med ammeinnlegg i.) siden jeg først er i gang vil jeg anbefale natusan eller avent sine ammeinnlegg til pent. De synes ikke så godt gjennom. Libero sine er gode når man lekker mye, men synes godt utenpå klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...