Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Tok en digital test igår.. Gravid 1-2 ) Hva gjør jeg nå?? Termin 18.september 2011
♥bebi♥ Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer så mye og velkommen hit:D Nå bare tar du det med ro, tar folsyretabletter og tran. Så ringer du legen når du nærmer deg ti uker for å å bestille første svangerskapskontroll! (hvis du ikke er veldig plaget av kvalme osv) Hurra hurra!
*Ønskergjerne* Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer!!! Er det din første? Om du ikke tar flat,kan du begynne med det. Så anbefaler jeg å være sunn og ta det rolig,og så kan du jo bestille din første time til legen som normalt sett taes i uke 10 - 12 Kan selvfølgelig få time før også om du vil det,men ingen grunn til bekymring Lykke til , og velkommen hit Hilsen ei i uke 8
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2011 Tuusen takk Har bestilt meg folat på nett igår så da håper jeg de er i posten idag:) Min første ja.. veeldig spent!! kan jeg forresten drikke kaffe som gravid? Hvor gamle er folk her inne? barn fra før?
*Ønskergjerne* Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Du må nok trappe ned til 1-2 kopper kaffe til dagen ca Jeg er 25 og det er vår første (Brukte 3,5 år for å få det til da... )
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2011 Så bra det klaffet til slutt da Gratulerer så mye!! Spennende tid fremover.. litt engetelig for at det skal skje noe galt, men forhåpentligvis går alt som det skal
*Ønskergjerne* Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Veldig spennende tid ja I de fleste tilfeller går det bra,så ikke bekymre deg for mye enda Dessverre får vi nok lese litt for mye om MA og SA , men forekommer nok ikke så ofte som vi får inntrykk av her,selv om jeg har samme tankene,kan jo gå galt... Men vi får smøre oss med tålmodighet og vente , så skal du se det blir mange gleder etterhvert i tillegg til alle plagene i ett svangerskap Hvor gammel er du?
zassy☆ Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer så masse!! Er det ikke en deilig følelse? :-D Jeg venter mitt første barn, og er 28. Velkommen hit til oss :-D Så forresten det sto om legetime over her, jeg har ikke fått min før i slutten av uke tolv/begynnelsen av uke 13 egentlig..burde jeg gå tidligere egentlig?
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2011 Ja, blir vel litt ekstra skremt når man leser alle innlegg (og googler:p) alt om det.. bør vel i utgangspunktet slutte å lese alt som kan gå galt Jeg er 28 år.. hvor i landet er du fra?=)
*Ønskergjerne* Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Du har helt rett:) Møre og romsdal her,du da?
*Ønskergjerne* Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Nå har du tenkt å fortelle det til verdenen da?? Her vet ett par venninner det,flere venter vi med til vi er nødt til å si det tror jeg
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har sagt det til ei venninne, og min samboer har fortalt det til en kompis! Egentlig er jeg skikkelig usikker når jeg skal si det.. Jeg har medarbeidersamtale på jobben i februar, så tenkte det kunne være ett godt tidspunkt å fortelle det på jobben Skal på utdrikningslag i helga..litt usikker på hvordan jeg skal løse det:P Tror uansett jeg ikke klarer å vente til uke 12.. hehe...
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2011 Heihei.. Gratulerer.. Jeg er også 28, og venter mitt første barn:) Venter man såå lenge altså? TEnkte jeg skulle ringe legen idag eller imorgen jeg;) Men er på jobb, og veldig lytt her.. så litt dumt at hele kontoret hører det
kristin1982 Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Jeg og.. gravid 1-2! Men en positiv digital og en negativ vanlig en (den med pluss), begge clearblue. Men det betyr vel gravid alikevel? For min del har jeg brukt Folat en stund og drikker mindre kaffe.
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer så masse!! ja, du er nok gravid da ja min med strek på ble også EKSTREMT svake
kristin1982 Skrevet 6. januar 2011 #16 Skrevet 6. januar 2011 du kan jo melde deg frivillig som sjaafoer. Eller ta med en flaske alkofritt. Eller si du har drukket for mye i julen og du burde roe ned.
shila85 Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer så mye=) Det er en fantastisk følelse å se at det står gravid på skjermen! Håper du får en flott svangerskap uten for mange plager.
hufsetufs Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer til alle sammen - slenger meg på her inne! Tok en digitaltest i går og den var klar og tydelig: GRAVID! Forventet mens er førstkommende søndag så var litt tidlig ute.. men etter å ha hatt ekstrem morrakvalme tre dager på rad fant jeg ut at jeg kunne likegreit teste. Jippi! Noen som fikk symptomer veldig tidlig?
Ceccan** Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 6. januar 2011 Gratulerer så masse ) Jeg har IKM idag, så testet to dager før selv.. grunnen til det var at jeg også hadde vært veldig kvalm i noen dager..
hufsetufs Skrevet 6. januar 2011 #21 Skrevet 6. januar 2011 Hihi, så spennende! Jeg har termin 22. september så vi er jo ganske nære :-) i dag er det ekstremt vanskelig å fokusere på andre ting enn babyting... hehe!
♥bebi♥ Skrevet 6. januar 2011 #22 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er 23 og venter nummer to. Er fra Oslo og har termin ca 22. august
Up2me Skrevet 6. januar 2011 #23 Skrevet 6. januar 2011 Hei! Jeg er også 28, og har termin 3 september. Jeg har ei jente på 5 og bor i trøndelag
zassy☆ Skrevet 6. januar 2011 #24 Skrevet 6. januar 2011 Ceccan, jeg synes også det er veldig lenge å vente før legetime..vil liksom prate med noen om det NÅ! Men blir spennende når det nærmer seg da, har ikke fått legetime før 1.mars jeg. Det er jo en evighet til
Lita-ja Skrevet 6. januar 2011 #25 Skrevet 6. januar 2011 Hei Zazzy. Hvis du synes det er lenge å vente til 1.mars kan du kanskje få time på helsestasjonen hos jordmor før? Jeg har termin 28.august, testet positvt lillejulaften og ringte umiddelbart legen. Var hos henne føste gang på mandga uten at jeg fikk så mye ut av det. Har en lege jeg egentlig ikke kjenner og hun er ei dame av få ord. Jeg blir derfor usikker på hvor mye jeg kan mase, vil jo ikke være til bry heller. Rart at alle leger gir meg den følelsen... På helsestasjonen fikk jeg en helt annet opplevelse. Ringte for å bestille time, men fordi jordmor var opptatt ringte hun meg opp igjen dagen etter. Fikk time i uke 10 og beskjed om å ringe om det skulle være noe. Godt å vite at noen er i beredskap:-) Jeg er nemlig av den "bekymrede-sorten"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå