Gå til innhold

Nav og svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Det er 6 år siden jeg gjorde dette sist, da var vi på Nav og snakket med en saksbehandler, fylte ut papirer etc.

Kan man gjøre alt dette via nettet nå? Jeg må jo "søke" om svangerskapspermisjon, vi må vel opplyse om hvordan vi skal ta ut pappa- permisjonen, hvor stor prosent jeg skal være hjemme etc... Noen som kan enlighten meg litt her? Teflonhjernen min takler ikke Navs tørre sider, bedre å få det på godt norsk her inne :) Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142747904-nav-og-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NAV har ny fremgangsmåte for dette siden 8. november 2010. Det står om endringene her: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/256897.cms .

Du finner elektroniske skjemaer på nett, fyller ut, skriver ut og sender inn. Et skjema for mor og et for far. Far trenger ikke sende inn før mot slutten av mors permisjon. Det merkelige er at det ikke er noe plass for mor å fylle ut hvor lang permisjonstid du skal ha (jeg skrev dette i kommentarfeltet).

Du skal legge ved inntyg på termindato fra jordmor som er datert uke 26 eller senere (I min kommune gikk kopi av helsekortet også bra). Arbeidsgiver skal også fylle ut et skjema som vedlegg - min arbeidsgiver ettersendte dette.

du trenger ikke si noe om hvor mye permisjon du som mor skal ta, for nå velger mor og far sammen om de skal ta 80 eller 100% så kan dere gjøre det dere vil med de. men dersom du skal ut i jobb etter 4 mnd foreksempel må jo far søke om foreldrepenger den tiden.... dersom du lurer ville jeg sendt en mail til ditt nav kontor og spurt. da får du gode behjelpelige svar tilbake senest etter tre dager. jeg har gjort det og er kjempefornøyd! husk bare å skrive adressen din nederst da de vil se at du hører til det kontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...