Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Og hvordan ser det fysisk ut på pc'n??? Jeg prøver å legge inn sikkerhetspassord på routeren vår, og i veiledningen står det at jeg skal koble meg opp på routerens webgrensesnitt. Ikke vet jeg hva det er, ikke vet jeg hvordan jeg finner dette jeg ikke vet hva er, og ikke vet jeg hvordan dette som jeg ikke vet hva er og hvor jeg finner se ut... HJELP!!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080105080347AAnMTPP "The first thing you need to do is to determine the assigned IP address of your router. Do the following: In Windows: -Click Start -Click Run -type cmd and press either ok or just his enter -On the black screen that appears type ipconfig This will display something such as: IP addres.............192.168.1.7 Subnet Mask........255.255.255.0 Default gateway...192.168.1.1 What you want to do it type in the ip address listed as the 'default gateway' into your web browser. Most routers are set to 192.168.1.1 however if the address listed as the default gateway is different you will want to use that to access the router. To access the router, just simply open internet explorer or your favorite web browser. Erase what is listed in the address field and enter the appropriate IP address for the router. Most routers have either an ID and password or just a password to access it. Check with your router manufactures website or documentation for this information. If all else fails and you cannot figure out the password you can reset the router, there are ways to set the router to the default configuration. Just a word of warning this may change other values and affect your ability to connect to the internet. Your internet provider should be able to offer some assistance as most of them support the use of routers." ..Kopierte inn et av svarene, som virker å være løsningen. Tror webgrensesnitt simpelthen er en nettleser, som Firefox eller IE?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Hei! Mens du er i browseren din, altså nettleseren din, skriver du inn ip adressen som står under routeren din i adresselista (der det står http://www.barnimagen.com..... nå). Trykk deretter enter, og du kommer inn på routeren og kan forandre passord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå