Gå til innhold

Hjelp! Baby på 5 måneder tar ikke flaske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel ikke dette noe sjokk, mange som ikke tar flaske, men nå begynner mor å få veldig lyst på en skikkelig rødvinskveld! Jeg ammer etter et glass eller to små, men der går liksom grensa. Og baby vil absolutt ikke ta melk fra flaske, sitter der med flaskesmokken i munnen og ser dumt på oss:) Virker som om hun ikke skjønner greia, og sånn har det vært siden hun var 9 uker. Tok flaske frem til det, og så var det stopp. Kopp vil hun heller ikke ha, blir bare hosting og harking, etterfulgt av gråt.

Jeg begynner å bli bekymret for fremtiden, hun må jo ha i seg væske (får grøt, men må jo drikke også), og vi sliter uten puppen. Dermed må mor bli hjemme... Noen som har noen tips? Vi bruker Mam-flaske med 3 mnd+ smokk, finnes det en smokk for større barn, tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har ikke erfaring selv, men da jeg jobbet i babybutikk så var det veldig mange mammaer som fortalte at babyen kun ville drikke av en type flaske, likte en type smokk. De hadde prøvd flere forskjellige før de fant rette, derfor anbefalte vi ofte å bytte når foreldre spurte om råd.

Kan jo være et tips til deg det:)

Skrevet

Det kan nok være lurt å prøve ulike flasker. En annen ting er at det er pappa'n som må gi flaske. Du bør gå deg en tur ut. Så skjønner babyen at puppen ikke er der. Da er det mange som tar til takke med flaske like vel. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...