Nikkamoren Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Får helt vondt når jeg møter andre som har babyer på samme alder, for de er så gode og runde mens min er så liten Hun var 3250 gram og 49 cm da hun ble født. Nå er hun 4910 gram og 58 cm. Finnes det noen andre som har så liten baby? Må vel kanskje sies også at hun er veldig småspist og ikke lett å få til å spise
newone Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Her var vesla 3250g og 50cm ved fødsel. Og ved 3 mnd kontrollen var hun 4950g og 59cm. Så er ikke bare du som har ei lita jente. Her spiser hun godt men ligger vel i familien å være lang og tynn.
Gjest Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Du, slik var min også. Bortsett fra at hun var kun 4500 ved 3 mnd og 3210 ved fødsel. Hun var ca 57 cm ved 3 mnd. Nå er hun 6 mnd og skikkelig trillrund!!! Begynte med grøt ved 4 mnd og det gjorde susen. Nå er hun 66 cm og veier 7700g!!! Men hun så også tynn og liten ut lenge, og hun er fortsatt den minste i barselgruppen (selv om hun er den eldste)
*LillaMeg* Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har en liten baby.. Han veide kun 2520 ved fødsel da, og ved 3mnd veide han 4200.. Han er bare liten, men er rart å se andres babyer som er yngre enn han være mye større.. Nå elsker min mat, og er ikke småspist, men er liten for det, ligger vel ca. 1,5kg under gjennomsnittet. Følger sin kurve, og er jo det som er det viktigste, ikke selve tallet på vekten. Eneste som jeg syns er litt dumt, er at de fleste klærne blir alltid altfor store.. Han drukner jo i mange av klærne. Er vanskelig å finne bukser som passer i livet.
Nikkamoren Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2011 Så godt å høre at jeg ikke er alene! Eneste er at min er småspist i tillegg så jeg bekymrer meg enormt hele tiden. Ser frem til hun er 4 mnd og jeg kan prøve å gi henne grøt. Håper virkelig hun liker det og at det vil få sving på vektoppgangen slik som en av dere skrev.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde også en litel baby, og lurte på det samme da jeg synes alle rundt meg hadde de gode og runde ungene. Vesla her var 2900 gram og 50 cm når hun ble født, og var 4810 gram og 56,5 cm på 3-mnd kontrollen. Det skal sies at hun fortsatt er liten, og veide bare 8,4 kg og var 74 cm på 1-års kontrollen. Hun ligger helt nederst på kurven, men som de sier på helsestasjonen så er de fornøyde så lenge hun følger sin egen kurve.
happy0610 Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Min gutt var lang og tynn til han var 3 ca 3 mnd - ved fødsel : 57cm og 4245g 3mnd : 66,5cm og 6000g ( han gikk opp 800g denne gangen fordi jeg sluttet å amme og gav kun mme ) Nå er gutten akkurat 6mnd og har blitt en robust kar på 76cm og 9420g Begynte med grøt da han var 4 mnd, velling når han var 3 mnd - nå spiser han middagsglass, babyyoughurt, frukt og annet lignende. De vokser til når de begynner med grøt - lover
Nikkamoren Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2011 Å ja, det håper jeg virkelig! Krysser fingrene for at hun vil spise det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå