Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en forferdelig hoste som har sittet i to uker. I dag var jeg hos legen for å få noe for det. Jeg fikk skrevet ut cosylan som skal være slimløsende og "bra" for hosten. Jeg synes den funker veldig bra.

Det eneste jeg bekymrer meg over er at vi prøver å få barn. Det er jo en rød trekant-medisin som inneholder litt morfin. Jeg har hatt eggeløsning disse dagene og vi har kost oss masse i sengen. ;-)

Ville dere sluttet å ta hostesafta? Om jeg skulle bli gravid disse dager, vil det vel skade fosteret?

Legen spurte meg om jeg var gravid og jeg sa nei. Jeg tenkte ikke mer over det der og da, så jeg spurte han ikke noe videre om det.

Trenger litt råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står det om cosylan på felleskatalogen sin side (genial side om man er usikker på div medikameneter);

"Graviditet.

Cosylan bør bare brukes i korte perioder, på grunn av risiko for påvirkning av barnet. Kontakt lege eller apotek før du tar dette legemidlet. "

Så jeg ville nok ha brukt vanlig hostesaft frem til ikm for å være sikker på å ikke påføre et evt embryo noe.

Men nå er jeg av de som ikke tar hodepinetablett engang når jeg er gravid da ;o)

Skrevet

Jeg skulle egentlig begynne på cosylan selv, og legen trodde kanskje at jeg var gravid, så tok en test som jeg fikk svar på tre dager senere.

Jeg fikk ikke lov til å ta noen hostesaft, for legen sa det ikke er bra.

visste seg at jeg ikke er gravid,så tar hostesaft=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...