Gå til innhold

Er du i jobb eller sykemeldt???

Anbefalte innlegg

Jeg har vært 100% sm siden jeg var 23+1 pga en stor blødning. Er sm til 10 januar. Skal høre med jordmor hva hun anbefaler videre når jeg skal på kontroll på fredag. Er nå 25+0. Har fått beskjed om å ta det med ro.

Har uansett tenkt å reduserer stillingen min så har bestilt meg legetime til mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142747632-er-du-i-jobb-eller-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 17+5...og jobber, men fikk henvisning til fysio idag pga start på en bekkenløsning..og jobben min er oxo fysisk krevende..litt løfting og står mye...blir slitsomt da..skal prøve ut fysio før jeg trapper ned tenkte jeg...kjedelig å være hjemme allerede nåå...

Er sykemeldt 100%, som ved forrige sv.skap - pga svangerskapsdepresjon. Forrige gang ble dette ikke avdekket og jeg har hanglet med det i 6 år, før det eksalterte nå i dette sv.skapet. Nå er det heldigvis en jordmor som har satt ting i gang og jeg er henvist psykolog og skal følges opp tett etter fødsel.

Jeg ble 100% sykemeldt i dag, og har hvert 50% sykemeldt i 6 uker. Først var jeg sykemeldt pga Blodtrykksfall, som gjorde at jeg plutselig kunne svime av. Nå er jeg sykmeldt pga bekkenløsing, og har fått henvisning til fysioterapaut. Gleder meg til å komme i gang med behandling!

Er 23 uker på vei i dag. Eller, siden klokken nå er over tolv så er jeg 23+1 ;)

Annonse

Jeg er 25 uker på vei og jobber 60% på en privatklinikk som sykepleier. Har pga en kronisk sykdom, og dermed høyrisikosvangerskap, vært sykemeldt hele svangerskapet de to forrige svangerskapene...men da jobbet ejg på senegpost ved sykehus, og der er et helt annet tempo enn her. Jeg stortrives på jobb, men har veldig mye ubehagelige kynnere og en begynnende vond rygg, så tror ikke jeg holder helt til permisjon. Skal til legen 28. januar, så får vi se åssen det blir etter det.

Lykke til videre alle sammen - enten dere er hjemme eller på jobb :)

Eg jobber! Men eg er då også sjølvstendig næringsdrivande og dei kan sjukemelda meg så mykje dei vil, men eg har ingen vikar som kan ta over arbeidsoppgåvene mine...så her blir det jobbing fram til termin uansett, med mindre det plutseleg vert farlig å sitja på ein stol heile dagen foran pc-en! :)

Annonse

har vært i jobb, men var på føden denne uken og ble 100% sykemeldt pga smertefulle falske rier. skal sjekkes på sykehuset igjen neste uke for å se om det er fare for prematur fødsel..... har en jobb som krever mye stående arbeid og fysisk jobbing, og stress så får se om jeg kommer tilbake før jeg går i permisjon... Er 26 uker idag.... og skulle gjerne ha jobbet, for synes det er så kjedelig å gå her hjemme, men må tenke på lille jenta mi og gjøre det jeg blir anbefalt til....... om jeg blir sykemeldt ut tiden så kommer jeg ihvertfall til å besøke jobben mye:)

Er 100% sykemeldt pga betennelse i en skulder.... Kommer nok til å bli sykemeldt ut svangerskapet tror jeg, for skuldra er langt ifra bra enda og så har bekkenløsninga kommet igjen.,... :(

Er ca 12+3 idag...

Jeg er 20 uker i dag, og er i 100% jobb. Det var jeg også helt frem til 3 uker før termin forrige gang jeg var gravid.

Ikke vært plaget med noen sykdommer, bekkenløsning eller noe sånt da. Men kjenner jo at jeg tåler stress i mindre grad enn vanlig.

er 100 % sykmeldt.. har vært helt siden jeg ble gravid.. Pga risikosvangerskap og fare for prematur fødsel ( fødsel i uke 21/22 forrige svangerskap). så får jeg ikke lov å gjøre så mye i løpet av svangerskapet.. Bare av å vaske til jul så ble det sykehustur pga falske rier..

Så her går det i sakte tempo..

Er 23 + 1 i dag.. :)

Dagene blir lange da man er vant med å jobbe ræva ta seg på jobb..

Men jeg ofrer alt for at den lille skal ha det bra og at den holder seg der inne så lenge som mulig.. :)

Var sykemeldt det aller meste av første trimester pga "utagerende oppførsel" over doskåla. Begynte 100 % igjen denne uken og har planer om å være der til jeg skal ut i permisjon. Jobber på kontor og kan ta det veldig med ro. Er 12+2 i dag. :)

Jeg jobber på lager, og er 50 prosent sykmeldt. Har vært det en stund nå pga ryggen. Blir for tungt å stå på hardt gulv med vernesko, men jeg er glad jeg klarer å jobbe litt i hvert fall. Gjør det jeg orker, og kan styre en del selv. har igjen 104 dager til Loke kommer :-)

Var sykemedt 30% fra uke 7 - 10 pga ekstrem morgenkvalme. Fra uke 10-17 100% sykemeldt pga hypermesis. Så kom juleferie og fridager, og jeg prøvde å jobbe fullt igjen nå etter jul. Men det funket ikke, er fortsatt kvalm og klarer nesten ikke spise noe. Jeg var hos legen i går og fikk 50% sykemelding. Legen mente jeg sansynligvis ikke burde jobbe fullt igjen, men gå for halv maskin resten av svangerskapet hvis jeg skulle holde ut frem til permisjon. Irriterende, i og med jeg bare er 20 uker nå. Er dødsmisunnelig på alle som klarer stå i full jobb helt til permisjon.

Er i uke 16, 20% sykmeldt. Plaget av ekstrem trøtthet og lavt blodtrykk, men ellers er formen fin! Håper på å fortsette med 20% SM så lenge som mulig... Graviditet er jo ikke i seg selv en sykdom, selv om noen av symptomene kan oppleves som det :) Misunner dem som kan jobbe 100% og som er i topp form! En kollega jobbet 100% frem til dagen før fødselen (babyen kom nesten 3 uker før tiden..:) ), skulle ønske der var meg!! :) Har ikke lyst å bli sett på som gravid og sytete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...