Gå til innhold

Størst mage når man venter gutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gutter er større på den måten at magen er mer utover og spissere...mens med jente i magen så er man mer breiere rundt hele (hofter,rompe,mage)...sies det hverfatll og som regel blir det det...men alle er jo ulike..

slik var det med gutten min, kunne ikke se det bakfra og hadde en veldig stor spiss mage...har UL om 9 dager så er ikke bombe sikker om det er jente / gutt denne gangen..men føler og har blitt spådd av hun damen her inne at det er jente :)..og jeg er litt større overalt denne gangen...så vi får se da :)

17+4

Det er vel et av mange kjerringråd som man gjerne hører en eller flere ganger. Min oppfatning er at det er veldig individuelt og at man bærer barna sine forskjellig. Selv hadde relativ stor mage med gutten som er vår førstefødte og mindre mage med andremann som er ei jente. Venter visstnok jente igjen og magen er slik som med nr.2 - liten til tross for mine 25 uker :)

Jeg har til nå større mage enn på samme tid sist. Fikk gutt sist, venter jente nå. Fikk mage ca 1 mnd tidligere denne gang, og har lagt ca 1 mnd foran i str hele veien.

Men fasongen på magen er gjerne litt annerledes. Ser ut til at den legger seg mer ut i sidene denne gangen. Sist hadde jeg veldig spiss/rund mage foran, og beholdt omtrent midjen min :-)

Jeg er litt spent i forhold til dette..

Med nr 1 hadde jeg en spiss struttemage hvor man absolutt ikke kunne se bakfra at jeg var gravid.

Denne gangen trodde jordmor først at det var jente på ultralyd, deretter ombestemte hun seg og ble ganske sikker på at det er en gutt.

Men magen min er helt annerledes denne gangen, mye rundere og bredere, så den ser større ut (selv om den ikke er det på SF-målene). Føler jeg er rundere også i sidene og rundt hoftene/ryggen. Så begynner å bli usikker på om det faktisk er ei jente jeg venter denne gangen! Alle sider jeg har jentemage. Men ikke alltid dette stemmer, da. Og det er virkelig ikke viktig for meg hvilket kjønn det er, men jeg vil gjerne vite sikkert!

Skal på ultralyd om 3 uker for vekstkontroll og håper de kan ta en liten titt igjen da.. :-)

På meg har det vært omvendt sålangt ;) Med Elias hadde jeg skikkelig "guttemage" - kun mage foran. Mens da jeg gikk med Emma var jeg bredere...og jeg la på meg helt annerledes...på hoftene og på ryggen :( Kan ikke helt huske i hvilket svangerskap magen faktisk var størst sånn i cm omkrets, men vil tro det var med Emma.

Er spennende å se denne gangen...de sier jeg får jente nå å, men sålangt (er 25 uker) så har jeg lagt på meg mindre enn med de to andre, og magen ser....tja...heller litt spiss enn bred ut, tror jeg :)

Aldri noen fasit, tror jeg :) Men lykke til videre :)

Annonse

Her har fasongen på magen med nr.1, 2. og.3 vært motsatt av det dere ovenfor har beskrevet; jeg hadde typisk jentemage med gutten, veldig rund og bred over hele. Med jenta hadde jeg typisk guttemage; rund,spissere og lavere mage, det samme har jeg nå :)

Ingen regler uten unntak ;)

Såkalt guttemage og jentemage er vel bare en myte, akkurat som det med ringtesten, selvom det stemmer for noen..

Har ikke stemt for meg hvertfall, noe av det ;)

Har hatt lik mage alle tre gangene, og fødte først gutt, så jente og venter jente igjen til våren..

Hvordan magen blir kommer ann på mors fasong, er man høy og slank? eller liten og slank? høy og kraftig? eller liten og rund? hvilke anlegg man har osv..

Men det er jo gøy for de som har såkalte guttemager eller jentemager da, selvom jeg ikke tror på den myten selv ;)

Jeg hadde veldig "guttemage" med jenta mi.. Alle sa at det måtte jo bare være en gutt! Har helt lik mage nå som jeg venter gutt.. Litt større er den denne gangen, men det er den ofte med nr.2. Jeg bærer tydeligvis veldig utover. Bakfra kan man ikke se at jeg er gravid.

Jeg gikk med ei jente første gangen, hadde da en lav basketballmage. Vistes ikke før etter 5. mnd. Alle trodde jeg skulle få når som helst pga. at magen var såpass lav, men samtidig undret de på hvorfor den var så liten.

Nå har jeg en gutt i magen, og er mye større enn da jeg gikk med jenta vår. Fikk tydelig mage allerede i tiende uke, og har nå en spiss, men fortsatt lav kulemage. Mange spør meg om jeg skal ha både tvillinger og trillinger.

:))

formen på magen har dessverre ikke noe å si om det er gutt eller jente.. rund eller spiss..selv tilfeldighetene kan gjøre at det stemmer på noen er det ikke så..

Gutter i seg selv er jo større enn jenter, men når de er nyfødt så er det en felles gjennomsnitsvekt på babyer..

Jeg venter andre gutten... hadde såkalt jentemage med første, og liksom guttemage denne gang... hehe..

Gutter i seg selv er ikke alltid større enn jenter nei :)

Min sønn var 4520g og 52cm,og kom 15dager over termin.

Mens dattera mi var 4770g og 52cm,og kom 2dager over termin :P

Hadde større mage med henne mener jeg på.

Og la ikke på meg så mye på resten av kroppen da jeg gikk med henne :)

Annonse

Her har jeg vært absolutt størst med jente og mye mindre meg gutta!

Jenta var 3960 gr. og 53 cm. ved fødselen og gutta var

3710 gr. og 49 cm.

3350 gr. og 50 cm.

3230 gr. og 49 cm.

3400 gr. og 51 cm.

Vet ikke kjønn denne gangen meg har endel større mage denne gangen enn med gutta, men det blir denne gangen nokså tett mellom dei to siste så det kan jo like gjerne være derfor! ;-)

Spennende er det iallefall, men her er begge kjønn like velkomene for det er like stort å få en baby hver gang uansett om det er gutt eller jente! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...