Gå til innhold

Hva skal lillesøster til Elise hete?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maja var søtt:)

nei jeg har jo trodd det var gutt hele tiden hehe, så har ikke tenkt så mye over jentenavn så ble litt tatt på senga:) Lang tid tid å velga da siden jeg kun er i uke 16, men Elise fikk navn dagen etter hun kom til verden og det syns jeg var litt sent hehe. Selv så har jeg funne noen jeg liker men kanskje ikke passer helt med Elise.

Elise & Melina

Elise & Alissa

Elise og Emma

Elise og Madelen

Og Elise og Benedickte

Annonse

Rangering av dine forslag:

1. Melina

2. Benedickte (velg enten c eller k!)

3. Emma

4. Madelen

5. Alissa

Liker ingen av de tre siste noe særlig.

Andre forslag:

Elise og Agnes

Elise og Frøya

Elise og Lilly

Elise og Lotte

Elise og Saga

Elise og Una

Elise og Vilma

Elise og Ylva

Elise er skamvakkert, stødig og helt nydelig. Ikke ødelegg det med Melina, Alissa, Madelen eller Benedicte! Jeg syns Emma er kjempekjedelig og overbrukt, men i denne sammenhengen er det faktisk det beste av de du foreslår. Ellers er Maja bedre enn alle disse. (Alissa og Elise blir for øvrig for likt)

Jeg foreslår Agnes, Vilde, Johanne, Anna, Selma, Sofie, Ingrid og Julie. Flere av disse er altfor mye brukt for min smak, men jeg syns likevel de står flott til Elise, og er ikke like oppbrukt som Emma. For øvrig syns jeg et navn med to stavelser klinger vakkert med Elise. :)

Liker et par av forslagene som kommer, men merker jeg har veldig annerledes smak hehe. Vil ha et fint navn som samtidig er søtt men ikke for sukkersøkk, og ikek for gammeldags. Elise er jo litt fra gammelt av men betyr ikke at vi må ha ett til som er det:)

Lotte og Vilde er vel mest i min smak av de som blir nevnt:) Syns navn som Johanne, Julie osv blir litt kjedelige. Er veldig usikker ang navn, så velger vel et etter hun har komt nå også hehe. Men takk for alle svar:) Har sett gjennom navnelister, men der er det så mange rare og utenlandske navn også, så litt bedre å lese forslag her

Annonse

Jeg syns forsåvidt også at Julie kan bli litt kjedelig. :P Elise er et av mine absolutte favorittnavn, og derfor syns jeg det trenger et annet sterkt navn ved siden av seg. Elise og Vilde er for øvrig nydelig sammen! Ellers er jeg enig med deg i at navnene ikke trenger å "passe sammen", men jeg syns navnene burde styrke hverandre. :)

Je jeg syns det er litt viktig at navnene er fine i sammen, og det er så mange som liker navnet Elise og da er det litt dumt om man velger et "styggere" til andre jenta. Men nå falt jeg så veldig for Melina plutselig, men syns også Emma er fint. Godt vi har god tid på oss for dette med navn er sannelig ikke lett:O

Elise og Martine

Elise og Mathea

Elise og Leah

Elise og Karoline

Elise og Amanda

Elise og Amalie

Elise og Emelia

Elise og Minnah / Mina

Elise og Ovidie

Elise og Malin

Elise og Malene

Elise og Johanne

Elise og Alma / Alva

Elise og Ylva

Elise og Oda

Elise og Nora

Elise og Tomine

Elise og Hermine

Elise og Savanna

Elise og Simone

Elise og Andrine

Elise og Talea

Elise og Tilde

Elise og Alida

Elise og Helle

Elise og Synne

Noen her du liker?

Elise er flott!

Kommenterer din liste:

Melina - Tenker kun på blodig avføring (melena), og tror nok det er mange helsefaglige som tenker det når de hører navnet. Det er ganske likt. Synes ikke det er særlig pent.

Alissa - Liker ikke. Synes det er litt harry dessverre.

Emma - Nydelig og yndig gammelt navn! Dumt det er så populært.

Madelen - Helt ok. Mye bedre enn Madeleine (med "lein" uttale på slutten), men liker det ikke noe særlig.

Benedickte - ck blir for mye. Velg enten C eller K. Navnet er pent!

Emma og Benedikte er flotte navn! Stemmer på Emma! Nydelig!

Ellers er Anna et helt nydelig navn. Anna og Elise - perfekt!

Elise og Jenny? Det synes jeg klinger bra sammen:-)

Av de du nevnte, synes jeg Elise og Emma er finest.

Elise er forresten et nydelig navn. Har en venninne som heter det, og jeg har alltid syntes at det navnet var så fint:-)

Elise er veldig fint! Syns ikke de du hadde som forslag var like fine... Alissa og Melina var ganske like, kanskje for like Elise.

Marlina

Sigrid

Vårin

Alva

Eiril

Eivor

Sunniva

Mali

Imelda

Iselin

Ingelin

Marikken

Dortea

Dorte

Jenny

Henny

Hennie

Hedvig

Hermine

Telma

Alma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...