lillehare Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Noen som har noen tips til hvor man kan sjekke sånt? Noen som har noen gode råd? Er førstegangsfødende og nervene begynner å melde seg...
lille_spira Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Fins en tråd her inne på 3 trimester som heter "viktig info 3 trimester". Der tror jeg det ligger ei ganske god liste Men kan jo skrive inn min egen liste til deg - Toalettsaker, hårbørst & hårstrikk - shampoo & balsam og kroppsåpe - 2 x joggebukse - Ammetopp eller ammebh og singlet - jakke / cardigan - Ammeinnlegg - Bind - 4 - 5 truser - Tøfler / sandaler - Sokker - mobillader - litt sminke - intimservietter Til baby - Joggedress - 2-3 body - Bukse - Lue, votter & varme babysokker/sko - Klorevotter - Smokk - Sokker - Utedress / hentesett - Vogna ( hadde den med sist jeg fødte og bodde på sykehotellet, og det var utrulig kjekt å kunne trille mange turer inne på det store sykehuset ) Annet: - Småpenger til brusautomat - energidrikk til fødselen / mat til under fødselen hvis den tar tid - pc? - Bilstol
Babyønske �� Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Hvis du søker på fødebak/sykehusbag i søkefeltet oppe til høyre vil du nok få opp en del treff. Evt blar deg litt bakover i sidene her, tråder om fødebag er oppe med jevne mellomrom. I min bag hadde jeg (og kommer til å ha): Klær til meg selv: - 2 behagelige bukser - 2-3 topper(som er greie å amme i) - 1-2 singletter - 1 hettejakke eller cardigan - 2-3 par sokker - Gode boxere(man får nettingtruser på sykehuset som er greie så lenge man bruker de største bindene, men når man kan bruke vanlige bind er det like greit med egne truser, syns jeg da.) - Innesko - Morgenkåpe, greit til og fra dusjen f eks. - Det du bruker til vanlig av toalettsaker; shampo/balsam, dusjsåpe, ansiktskrem, deodorant, litt sminke, tannbørste og tannkrem. - Håndkrem, lipsyl og noen drops å suge på kan også være lurt, for det er ofte tørr luft på sykehus. - 2-3 par ammeinnlegg og brystvortesalve. - Telefon og kamera med ladere. Klær og teppe til babyen om du ikke vil bruke sykehuset sitt. Og/eller babyklær til hjemreisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå