Gå til innhold

6 Ukerskontroll etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke helt tatt meg til å dra på den kontrollen, siden jeg ikke har hatt noen plager og føler meg helt normal igjen etter fødsel. Alt har grodd fint, og det er jo 10 uker siden nå.

Er det mange som ikke dro på den kontrollen, og bør jeg gjøre det selv om jeg syns alt er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også følte meg bra men det er veldig viktig å dra på kontrollen for det. Legen sjekker om livmoren er tilbake og eventuelt om sting har grodd fint osv. Jeg dro iallefall på den men fikk ikke time før 3 mnd etter fødsel og hadde fått igjen mensen alt innen legetimen så visste alt var i orden på den måten..

Skrevet

Stingene ser bra ut, alt er grodd etter det vi kan se, hehe.

Har også fått tilbake mensen, knappe 8 uker etter fødselen - så da kan jeg kanskje "slippe" den timen, siden du skriver at alt var i orden for deg da? :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har vært fryktelig sløv og skal på seksukerskontroll nå om noen dager...fire måneder etter fødsel hehe...jeg tenker som så at når vi er så heldige at vi har tilbud om dette og såpass god oppfølging så ville det vært dumt ikke å benytte seg av det...viktig at man steller godt med seg selv ;-) Selv om man ikke føler seg så veldig heldig når man ligger der da hehe...

Skrevet

Hehe! Jo, jeg ser jo den - vi er jo tilbudt det, og kanskje litt dumt å si nei.

Men da en gynekolog/overlege sjekket meg sist fikk jeg kommentaren når han tok på gele (dette under tidlig UL) "Det var nå det skulle vært sånn med bringebærsmak....he...he he.." Mulig han var nervøs, men fikk ikke så veldig lyst til å ligge forann fremmede igjen altså :P

Ikke minst er det pinlig, uansett om de snakker eller ei.

Skrevet

Jeg var på 6 ukers kontroll 10 uker etter fødsel. Legen spurte meg om jeg hadde noe plager eller om alt virket normalt. Og alt var normalt syntes jeg. Det var den kontrollen han tok på meg. Kunne like gjerne tatt det over telefonen. Så det er ikke alle som må opp i den stolen, kanskje du slipper.

Det er greit å ta den turen til legen, da slipper du å tenke noe mer på det.

Skrevet

Helt poengløst, legen spurte om vi har tenkt på prevensjon, og det var det hele...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Men det i seg selv er jo viktig, ikke alt man kan bruke når man ammer f.eks...hadde jeg dratt når jeg skulle hadde jeg kanskje sluppet å bruke p-ring i 2 mnd når man ikke skal det...jeg ringte bare og bestilte resept...synes nå kanskje legen burde koblet likevel når jeg samtidig bestilte syntocinon (nesesprayen)...men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...