Kari K. med to søte små Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg kokte havregrøt i sted, og den ble fryktelig tørr. Noen som har oppskrift?
* 5 om dagen * Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 følg oppskriften på posen, så blir det bra. ikke ha i mere havregrøt enn det står, og ikke dunk det ned i litermålet, for da får du alt for mye. ellers har jeg aldri opplevd å få tørr grøt, heller litt for flytende og om den blir tørr, er det mulig å ha i mere vann / melk...
rima Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 1 dl havregryn og 3 dl væske, vann eller melk ettersom hva du liker. Kok opp, la småkoke i 3-5min. Saltes hvis du vil.
mammatetogansketette:)) Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Har ikke noen oppskrift, men har kokt MYE havregrøt... Jeg tar bare en dæsj vann eller/ og melk, har i en dæsj havregryn, lar det koke opp. Tar gjerne litt lite væske i fra børjan, så sper jeg heller etterhvert... når koketiden er ute ser du jo hvor tykk den er, kan evt spe litt også etter at du har kokt den ferdig om du ser at den er for tykk. Jaja, ikke noe godt svar altså men.. den blir jo litt tykkere etter at den er (noe) nedkjølt også. Blir det for ille er det jo bare å varme den igjen, spe med litt væske og spis:)
ble-mor-i-fjor Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Pis of keik: en kaffekopp gryn, to kaffekopper vann og litt salt. Mikro i 2-3 minutter, ferdig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå