Gå til innhold

Gir jeg henne for lite mat ? matrutiner på baby 5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei tulle på 5 mnd som spiser godt til de fleste måltidene, men hun har de siste 14 dagene begynt å våkne kl 01 på nettene og kan da drikke en flaske mme på 210 ml så sover hun til kl 07-08 og skal ha nye 210 ml mme.

Dagenes måltider ser slik ut.

ca...

07-08: 210 ml mme

11 : grøt av 3 toppede ss grøtpulver +2 ts sviskemos+ca 3ts fra middagsglass (smaksvenning) og ca 30 ml mme (jeg blander 60 ml) og/eller vann

15: 210ml mme

18: samme som kl 11

19: 210 ml mme på senge kanten

Hvor mange grøt/middagsglass måltider har der på deres 5-6 mnd gamle babyer?

Jeg føler mme metter mer og lenger enn grøt innimellom.

Jeg trenker jo ikke å øke på mme siden hun lar alltid en liten skvett.

være igjen og da er det jo et tegn på at hun er mett, vil jeg tro...

Bør jeg ha et grøt måltid kl 15 istedet for bare mme?

Hva gør dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo feks gi mer grøt til frokost og kvelds. Og evt legge til en middag. Ville jeg ihvertfall gjort.

Skrevet

Gutten min er straks 6 mnd, men da han var 5 mnd så spiste han grøt til frokost og kvelds! Så fikk han mm til resten av måltidene!

Jeg vil også tro at så lenge hun lar det være igjen litt i flaska så er hun mett!

Skrevet

Har du noen indikasjoner på at hun ikke blir mett?

En flaske med MME tilsvarer jo et fullverdig måltid og om hun spiser så mye, så vil jeg tro du mer enn nok dekker behovet hennes for matinntak ;)

Her ga jeg aldri MME på dagtid (hverken da ell nå, nå er mi 9 mnd), kun vann til måltidene. Da fikk mi grøt om morran, fruktmos til lunsj, et glass (el tilsvarende mengde middagsmat) til middag og grøt til kvelds. Når badet var overstått fikk hun MME i sengen sin.

Grunnen til at jeg ikke ga MME på dagtid, var at hun ikke ville ha flaske på dagen, kun når hun lå i sengen på kvelden og en gang om natten.

Det er det samme nå, kun mengden fast føde som har økt, fortsatt vann på dagen og MME på kvelden i sengen. Jeg kjenner datteren min så godt nå at jeg vet om hun er sulten og da får hun mat. Noen dager vil hun ha mer mat enn andre dager, så jeg fôrer etter etterspørselen og henger meg ikke opp i når og hvor mye hun spiser. Viser hun interesse for det jeg spiser og det er en time siden hun selv spiste, ja så får hun smake ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...