Gå til innhold

Dere flergangs som venter motsatt kjønn denne gangen, har dere noen andre symptomer?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk gutt sist og venter nå jente. Har merket noen forskjell på symptomene denne gangen :) Er tett i nesa (kun på den ene siden) og har mye mer migrene. Noen andre som har det annerledes? :)

Fortsetter under...

hei...jeg fikk gutt på det første...og mitt andre nå vet jeg faktisk ikke om det er jente eller gutt (9dager igjen til UL) :), men jeg er tett i nesen, og har migrene oftere...mer sugen på sure ting og blir fortere irritert...flere hormoner i sving føles det som...kanske jente her? føler det da men...får se..

17+4

Fikk gutt sist, var i fin form frem til uke 20 hvor jeg fikk bekkenløsning, nesten ikke kvalm eller noe. Og magen viste tidlig, sleit med å skjule graviditeten frem til uke 12.

Var på ul idag, jordmor trodde det var jente, men ville ikke sette mye penger på at det var det. Men nå har jeg nesten ikke mage (19+0 idag tror jeg hun sa), vært spykvalm siden uke 3, mye vondt i hodet, og generelt dårlig forfatning. Men ikke antydning til bekkenplager ennå, så la det holde seg unna denne gangen!

Fødte gutt første gangen og var da lite plaget av kvalme (kun 3-4 dager sammenhengende i begynnelsen hvorav 1 av gangene resulterte i oppkast), tålte mindre av diverse sorter mat (ble gjerne dårlig med oppkast), var ekstremt trøtt de første 3 månedene (kunne sikkert sovet 24/7), hadde mye "gravid-glød" i form av flott hud og hår.

Fødte jente andre gangen og var da ekstremt plaget av kvalme fra og med uke 7-14 (kastet ikke opp èn eneste gang), mye plaget av kviser og bad-hair-days, var minimalt trøtt, var mye plaget av hodepine, plaget med tett nese i lengre perioder og ømfientlig tannkjøtt (blødende)

Venter visstnok jente igjen og har vært ekstremt plaget av kvalme (men heller ikke denne gangen kastet opp èn eneste gang), litt trøtt, myeee plaget av kviser og bad-hair-days,ekstremt plaget med hodepine, en del plaget med tett nese og til dels plaget med dårligere tannkjøtt.

Fikk gutt sist gang og venter jente nå. Med gutten var jeg lite kvalm og i fin form. Har denne gangen fått masse kviser, på bryst, rygg og nakke, mer kvalm og mye tett i nesen. Det kan jeg ikke huske at jeg var med gutten. Så ja, jeg tror det kan være forskjellig utifra hva man får..

Annonse

De tror d er jente denne gangen til meg, har 2 gutter fra før:) hele svangerskapet er anderledes, med guttene var jeg ikke så kvalm og hadde kunn bekkenløsning.

Nå me nr 3, har jeg mye magesmerter,svimmel,laft blodtrykk,bekkenløsnig,ekstrem trøtt og var konstant kvalm til uke 15 mm. så blir spennende å se om d er jente.

Med min første var jeg såvidt kvalm.. ellers var jeg bra og fødte en gutt

Min andre veldig dårlig, masse kvalme og oppkast, svimmel og hodepine. Fikk jente

Tredje gang lite kvalm, blir lett kvalm om jeg ikke spiser til riktig tid.Ellers bare trøtt- Føler gutt denne gangen, men vet ikke enda da jeg ikke har vært på ul

Jeg fikk ei jente i -08.

Mine symptomer da, var kvalme i ca. 2-3 måneder (Men kastet aldri opp), ganske trøtt i første trimester, gjentatte UVI, Humørsyk, Myyye vann i kroppen, halsbrann, treg mage, cravings etter alt søtt, tett nese, bekkenløsning og en rolig baby i magen.

<3

Nå venter jeg en gutt, og er i min 25. uke.

Mine symptomer har vært/er nå, ikke like lenge kvalm, men kastet opp noen ganger, veldig trøtt, blør lett fra tannkjøttet/fra nesa, cravings etter alt salt, gått jevnt opp i vekt, endel vann i kroppen allerede, humørsyk, gråter lett, bekkenløsning, og en veldig aktiv baby i magen.

Hehe, Helt motsatt hos meg. Har gutt og jente fra før og de har sagt to ganger ved ul nå at jeg venter gutt denne gangen. Mye kvalm med gutt, lavt blodtrykk, kviser, store pupper, hovnere ben, men ingen bekkenløsning. Jente: ikke kvalm men bekkenløsning!!

Både min søster og mor har hatt like svangerskap: Kvalm med gutt, ikke med jente!

Jeg har to gutter ,men hadde helt forskjellige svangerskap. Med nummer 1 var jeg i topp form og hadde lite plager. Med nummer 2 var jeg kvalm, hadde hodepine, bekkenløsning og dårlig humør. Nå har jeg nummer 3 i magen og har hatt litt kvalme og litt hodepine. Vi vil ikke vite kjønn denne gangen..... :) Men jeg tror det er en gutt til. Har akkurat samme følelsen som jeg hadde med de to andre ;)

Annonse

Fikk jente i 08 og var i kanon form hele svangeskapet, ikke kvalm en dag. Det eneste var at jeg la på meg mye og hadde masse vann i kroppen på slutten...

Denne gang venter jeg gutt, var kvalm de første tre mnd men spydde bare et par ganger,har allerede masse vann i kroppen (er i uke 25) har halsbrann og sure oppstøt, vondt i ryggen, mye hodepine og generelt et mye mer plagsomt svangerskap enn sist... Så jeg vil si jeg merker stor forskjell ja!

Men er jo slett ikke sikkert det har noe med kjønn og gjøre da :)

Første svangerskap: gutt, kvalm de tre-fire første mnd, ellers bra form, magefølelse den gang sa definitivt gutt. Husker ikke alt fra dette svangerskapet.

Andre svangerskap: gutt, men med annen mann som visstnok kan ha mye å si for hvordan svangerskapet er, kvalm de første 3-4 mnd, lyst på sure ting, bekkenløsning, veldig aktiv baby i magen, magefølelsen sa jente.

Tredje svangerskap: i følge to ultralyder visstnok jente denne gang, kvalm de første 3 mnd, har hatt en del hodepine, veldig trøtt, VELDIG humørsyk, men kan jo ha noe med at jeg nå har en litt mere slitsom hverdag enn tidligere;) Lyst på sjokolade, frukt, mandariner, kinamat. Mere sure oppstøt enn før. Bekkenløsning. Rolig baby i magen. Hjerterytmen på babyen er raskere denne gangen, magefølelsen sier jente. Har vært tett i nesa i alle svangerskapene.Har ikke hatt problemer med kviser i noen av svangerskapene. Mindre bekymret denne gang, og ser gjerne skrekkfilmer merkelig nok. I de to andre svangerskapene har jeg vært veldig følsom og bekymret for alt og ikke tålt og sett noe grusomt på tv...

Jeg fikk gutt forrige gang,og vet ikke hva som er i magen enda denne gangen. Men magefølelsen sier jente,dette svangerskapet er helt annerledes. Ikke fått noe mage enda,er 13/14 uker på vei tror jeg. Med gutten kom det med en gang.

Ikke kvalm,var kjempedårlig med gutten.

Vondt i hode! Mye! Og tett nese. Og mer hormonell,griner for ingenting. Alt er liksom helt omvendt av forrige gang. Så blir spennende når vi skal på ordinær ul.

Søstera mi har sånn pendel,og forrige gang sa den gutt hver gang vi spurte. Og nå sier den bare jente,hehe.

Like velkomment er det uansett kjønn:)

Men festlig å se at fler som har fått bekreftet jente har de samme symptomene,tett i nesa og vondt i hue (migrene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...