Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer hva synes dere om de to navnene?

Jeg har en bror som heter Tobias som vi kalte Bosse hele oppveksten. Snakket med kollegaer fra Sverige som sa det var ett helt vanlig navn der, for meg er det litt kallenavn men det er på en måte Milla og de andre korte navnene som når har blitt vanlige også så tenker at det kanskje ikke gjør noe.

Mamma foreslo Malte og jeg synes ikke det var noe stilig men det har vokst på meg. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142745909-malte-eller-bosse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

I Sverige er Bosse nesten alltid kallenavn for Bo. Så jeg ville valgt Bo, som jeg synes er kjempekult, og heller bruke Bosse som kallenavn.

Malte var #51 på "namntoppen" i Sverige 2009, så ikke et uvanlig navn der. Hva med lignende navn som feks Molte, Moltas, etc?

Annonse

Min samboer e svensk og han foreslo tidlig Malte om det va en gutt i magen her. I bynnelsen syns æ det va litt rart, men har vokst på mæ åsså. Og no så æ jo det gikk en serie på barnetv me en Malte. Kofførr ikkje? Arti me navn som e annerledes!! Go for it =)

Helt enig med et par her, kjempegøy at noen tenker litt nytt! :) Allikevel synes jeg Bosse er litt "useriøst", et kallenavn. Malte er stilig, og følger vi etter Sverige med navnetopp (som tidligere) så er det vel ikke lenge før det kommer hit..

Jeg har også smakt på noen litt spesielle, svenske guttenavn. Jeg kan nevne Hampus, Pontus, Vilmer og Hilmer. Noen du liker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...