Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg er matlei og vil gjerne ha tips til nye ting å spise - derfor; hva er det beste DU vet? )
Gjest MMJ Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Har ikke spist kjøttdeig og pølse og slike blandingsprodukter på 12 år. SÅ da jeg kom på det geniale ideen om at jeg kunne kutte opp ytrfile i knøttsmått og lage taco har jeg fått ett nytt liv. TACO HVER FREDDA )))
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2011 Hehe, taco er sinnssykt digg ) Jeg spiser ikke kjøtt i det hele tatt, så jeg fyller på med grønt istedet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Har fått totalt dilla på Toro tacolasagne. (Jada, halvfabrikata - så det er vel best å være anonym her,... hihi). Må ha på en ekstra pose tacopulver i kjøttdeigen for at det skal bli skikkelig digg. Ellers liker jeg veldig godt fiskekaker i pitabrød med rødløk og masse salat.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Blir jo ikke skikkelig taco uten kjøtt da... liker du ikke kjøtt eller er det andre grunner til at du ikke spiser det?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Hva med ovnsstekt laks med brokkoli, pasta og en god saus? Sopppai? Torsk, fersk eller lettsaltet, men hjemmelaget mandelpotetstappe med MASSE meierismør og gulrot? Mmmmmm - det tror jeg er min favoritt om dagen:-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Ja altså - gulrot skal være ved siden av - ikke i stappa. Mangla et komma der:-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Kyllingfilet med gorgonzolasaus, fylte ravioli eller tortellini og salat.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Tomatpai. Jeg kjøper en paibunn (pulver i pose), blander ut med vann og knar ut i formen. Setter den inn på 150 grader mens jeg skjærer/kverner opp 1/2 squash, 1 løk. Krydrer deretter squashen og steker den ei stund på steikepanna. Deretter det samme med løken. Ta ut bunnen fra ovnen, og ha fyllet oppi (løk, squash, hermetiske tomater, 1 lett vispet egg). Det er godt å bruke urtekrydder i, som for eksempel basilikum. Ha gjerne ost på toppen. Ovnstemperaturen bør økes til 200-225 grader når paien skal ha den "siste finishen". Maiskarbonader var også en slager. Husker ikke oppskriften, men det var å male opp en masse mais og squash, og blande med egg iallfall. Rødbetkarbonader er en annen ide, men kanskje du lager disse rettene allerede siden du er vegetarianer.
Gjest MMJ Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Det er godt med raspet gullerøtter og blande tacopulveret med også Om du ikke har prøvd det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Nå trodde jeg at jeg ikke var så glad i klippfisk, helt til jeg smakte en utrolig god rett. Det var klippfisk innbakt i serranoskinke. Hjemmelaget potetmos og rotgrønnsaker. De hadde også hatt urtesmør over fisken. Helt fantastisk godt!! Prøvde å lage det selv hjemme m/torsk men var bedre med klippfisk selv om torsk også var veldig godt. Stekte i ovn på 220 gr. i ca 30 min. Helt fantastisk!!! Klippfisk er undervurdert.
lavendelblomst Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Digger veggis-taco. Det er fantastisk. Jeg bruker bønner og sopp:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Dim sum og maki er favoritt.. etter det så kommer finnebiff.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Har du guacamole så trenger du jo ikke kjøtt, he he:D
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2011 Joda, jeg spiser kikerter og kidneybønner istedet for kjøtt ) Syns det er kjempegodt. Jeg blir i elendig form av å spise kjøtt - blir dvask, sur og får hodepine.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2011 Å, gud ja! Pila! Sushi hadde jeg helt glemt at finnes, det skal definitivt spises igjen snart! :oD Jeg spiser fisk og egg, men ikke kjøtt og fugl, så jeg er vel en slags "jukse-veggis" ;o)
ellen-propellen Skrevet 5. januar 2011 #21 Skrevet 5. januar 2011 Jeg er så utrolig kjedelig i matveien antar jeg:) Jeg elsker norsk husmannskost. Mors kjøttkaker med kålstuing eller ertestuing,kokte poteter og brun saus. Lam i alle former og farger (lammestek,lam i kål,brassierte lammeskanker osv) Okse,rådyr og svinestek mmm Jeg er elendig på fisk,så der har jeg ingen tips:-(
annonym-123 Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 Jeg er matlei og vil gjerne ha tips til nye ting å spise - derfor; hva er det beste DU vet? ) Jeg har en skoleoppgave om mat så det hadde vært fint hvis dere kunne svare på denne undersøkelsen: https://www.onlineundersokelse.com/s/b556eb8 På forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 Det beste jeg får er en blodig indrefilet eller andebryst. Anonymous poster hash: 34d75...ca4
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 Jeg er vel så kjedelig at jeg må si pizza.. Det kan en lage så masse forskjellig smaker av samme rett
MammantilNurket Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Alt som kommer fra havet Spiser sashimi/sushi minst en gang i uken. I disse juletider er lutefisk, torsk og rakfisk favoritter. Ellers er jo rekene flotte nå i vinterhalvåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå