Gå til innhold

Aktiviteter til baby på 5 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er ikke så mye vi gjør på dagene. Vi ligger stort sett på teppet og leker, enten begge to eller han alene. Så ligger han oppi sofaen og leker med noen rangler. Sjeldent vi triller tur egentlig.

Hva gjør dere dagene med deres ca 5 måneder gamle babyer?

Jeg skulle nok vært flinkere til å komme meg ut, for eksempel på babysang. Vurderer å dra neste uke!

I barselgruppen er det bare utlenninger (nei jeg er ikke rasist og har ikke noe i mot utlenninger heller) og de er over 30 alle sammen, og det har jeg egentlig ikke noe interesse av. Mini hadde hatt sååå godt av å treffe andre babyer:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. høres akkurat som vår hverdag :) Blir alt for mye inne, og alt for lite ute.. spesielt nå som det har vært så kaldt!

Og vår lille gutt synes fort det blir kjedelig å ligge på gulvet eller sitte i vippestolen, så han vil helst stå oppi fanget å hoppe! God trening for mor, men dog litt slitsomt :)

Er heller ikke med i noen barselgruppe, ble aldri invitert. Så har jeg heller ikke mast om å få bli med da. Det kan fort bli lange dager, når alle jeg kjenner er på jobb på dagtid!

Merker det på junior, han er fryktelig skeptisk på andre nå...så jeg må finne på noe ¨snart...

Skrevet

Har det egentlig litt på samme måte dager innimellom her også. Nå er jenta mi (5 mnd) glad i å se på tv... nesten litt flaut å nevne det, men noen dager kan hun være så grinete og lei, men så fort jeg setter henne forran tv så blir hun kjempe fornøyd. Det er jo litt tidsfordriv for barnet så kan mor finne på noe annet, spise mat feks. Ellers er vi ute å triller så sant det ikke er for kaldt. Jeg skal prøve meg på babysang i morgen, hvis vi rekker det, det er så tidlig på dagen . Vi leker litt sammen og henne litt for seg selv i lekegrinna. Jeg synses dagen går fort for det. Det går i lage mat, mate, leke litt, sove, leke, mat, sove, mat, tv titting, mat og sove.

Jeg merker jo at hun elsker å komme seg ut og treffe nye folk. Kjøpesenter er kjempe gøy, hun prater med alt og alle. Så ingen tvil at det er sundt for babyer å komme seg ut litt innimellom.

Jeg må bli flinkere til det selv.

Skrevet

Dagene våres høres ganske like ut. Det blir mye ensformig innendørs pga kulda. Vi leker på teppet/i vippestol eller så jeg bærer henne rundt en del så hun får utforsket "verden". Hun har begynt å lene seg i den retning hun ønsker jeg skal gå, hehe. Ellers er det treff med barselgruppen en gang i uken/annen hver uke og turer på kjøpesenter.

Skrevet

Sammer her. Har forsøkt og få kontakt med andre som kjeder seg hjemme her inne uten hell:P Hvor er dere fra da? Kansje vi kunne fått til et treff. Men det skal vel litt til at vi alle er fra samme sted;) Er selv fra sotra utenfor bergen.

men jeg tror ikke dere skal bekymre så veldig for at babyene deres skulle vært med andre babyer og at de kjeder seg og sånn;). Er vel verre med oss mødrene;)

Skrevet

Hvor bor du? :) Tror min baby også hadde hatt godt av å treffe andre babyer! Vi har heller ikke så mye å fylle dagene med, blir for det meste kun det samme. Dagene går til mating, bleieskift, leking, soving og en trilletur om været tillater det.

Skrevet

Trondheim her..litt langt unna Sotra kanskje? :) Dere andre?

Skrevet

Ja, et stykke unna;) rett utenfor Bergen her.. Dumt d:)

Skrevet

Kan trøste deg med at det er samme greia med en på 6,5 mnd... Det har vært jul, og ingen ting er startet opp igjen. P barselgruppa mi var vi hele 4 stk, 2 av dem var "uaktuelle" og en har vi vært sammen masse med, men hun og gutten har flytta nå :((

Det har vært for kalt til å gå tur, men det ble en i dag og en i går.

Skal begynne på babysang når denne startet opp igjen, og begynne på babysvømming.

Men akkurat nå kjeder vi oss både jeg og gullet :(

Skrevet

samma her.. vi kjeeeder oss. Ble heller aldri invitert i barselgruppe :(

Dagene går i å underholde,leke,utforske,mate,bytte bleie,kose og sove. + endel grin. Vet at poden kjeder seg.. han griner sjeldent når vi er ute blandt folk.

jeg bor i Oslo!

Skrevet

Kom dere på babysang! Kjempegøy for dere begge, vi skal begynne på 2. runde når det starter opp! :))

Skrevet

Så kjekt med så mange svar:D

Nå skal jeg finne ut hvilken dag det er babysang på, og så skal jeg dra! Blir litt oppgitt over meg selv hvor lite tiltak det er i meg. Men jeg kjenner ikke so mange her jeg bor, og har ingen venninner med barn. Så det er litt kjipt også. Men kanskje jeg kan bli kjent med noen på babysang:))

Har vært på trilletur i dag, og jeg kjente det var veldig godt å få beveget seg litt ute i frisk luft! Altfor lenge siden sist..q

Skrevet

Kan vel ikke akkuratt raportere om de store utskeiielsene her heller..

I bunn og grunn savner jeg jobben, og ha noen å prate med utenom sambo.. Lillegull er alt for meg.. men i hadde nok begge hatt godt av å treffe andre...både barn og voksne..

Tenker hver uke at jeg skal komme meg på både babysang og på åpen barnehage.. men det ene starter jo så tidlig...(vi har litt vanskelig for å komme oss tidlig opp ja...) og det andre treffer liksom akkuratt i sovetiden... så ja.. Snart begynner vi i alle fall på babysvømming.. Det tror jeg lillemor kommer til å synes er stas!

Skrevet

Skedsmo®, og dere andre for den saks skyld: Lar dere virkelig babyene se på tv? Vet ikke de fleste nå at babyer IKKE skal se på tv, både pga synet og aktivitet i hjernen? Måtte bare kommentere det, men skjønner problemstillingen med å aktivisere de små dersom man ikke går ut for å gjøre noe.

Skrevet

Vi går på babysvømming siden småtteri-godteri var 3 mnd. Og det likte hun fra første stund! Utrolig artig for både henne og for oss! Da anbefaler jeg å skaffe seg en vanntett kamera: blir masse flotte bilder i og under vann!!

Skrevet

Jeg må bare si til Christina06: Jeg har snakket med lege og helsestasjon om det å se på tv, og de har ikke vondt av det i korte perioder, der mor vil spise, dusje eller lignende.. Det kan være godt for mor å bare få 10-15 min der barnet er sysselsatt med noe det syntes er spennende.. Og da er faktisk tv genialt..for om barnet leiker på gulvet så må en jo holde øye med det uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...