Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 26. Fikk under fødsel med førstemann påvist gruppe B streptokokker hos meg og på han. I tillegg fått påvist gruppe B streptokokker ved prøve fra livmorhalsen under dette svangerskapet pga rikelig misfarget utflod. Ikke hatt oppvekst i urin. Tok en penicillinkur i september.

De siste 2 dagene har jeg hatt ubehag i blæreregionen og svie/ubehag i samme område når jeg tisser. I tillegg hyppig vannlating og ubehag når baby sparker på blæra. Siden i går har jeg også fått mye mer kynnere og i natt hadde jeg noen som begynte å bli vonde. Har også hatt noen kvalmebyger i natt og i dag.

I dag gikk jeg til fastlege (eller vikar, fastlegen var ikke til stede) og leverte urinprøve. Stix'en var negativ, så han satte ikke i gang noen behandling, men sendte urinen til dyrkning og jeg fikk beskjed om å ta kontakt på nytt dersom kynnerene økte ytterligere på.

Så nå sitter jeg her med ubehag i blæra, hyppig vannlating og kynnere og er litt bekymret (Spesielt siden jeg vet at UVI og/eller infeksjon med gruppe B streptokokker kan gi premature rier). I tillegg har jeg begynt å fryse litt. Hva ville dere gjort? Bare sett det an eller kontaktet føden for råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt jordmora mi, jeg. Føler stort sett at hun kan mer om svangerskap/fødsel enn legen min...

Det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite:-)

Skrevet

Ring føden, de har som jobben deres å svare på sprøsmål fra oss;) Enten vil de at du skal komme, eller så har de noen fornuftige råd å gi. Det er iallefall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...