Gå til innhold

søkk våte sko og ullsokker i vanntette sko. :( Tips til noen som faktisk ER vanntette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikken tar de heldigvis tilbake. Så nå trenger jeg tips om noen vintersko til gutt på 2,5 år som er veldig glad i å være ute. Ønkser ikke cherrox, synes de er kalde og veldig glatte. :-/

Fortsetter under...

Skrevet

Hvilke sko er det dere har hatt da?

Skrevet

på økonomisko, kjøpte til ham der i fjor, var kjempe fornøyd med dem. Varme og tørre, derfor tilbake der i år. Men... nei! Ikke fornøyd denne gangen tross impregnert skoene 2 ganger. :( Lingo tex mener jeg merket var. Mulig det er noe feil akkurat på det paret sønnen min har da, men vil ikke ha samme sko tilbake i allefall. Lyst å kjøpe gorètex til ham nå, men hver tett er de da? Mine ecco gorètex er jo tette...men så usikker. Så håper noen vil dele erfaringer med meg her inne.

Skrevet

Kjøp cheroxx thermo eller docboot. Det er det eneste som holder de ordentlig tørre. Goretex er liksom vanntett, men vi har prøvd viking, ecco, elefanten etc etc og syns ikke de holder mål i sånt vær det er nå, det eneste som funker da er "dessverre" noe med gummi rundt.

Skrevet

Vi har Viking og Ecco gore-tex, men de er ikke 100 % vanntette. Derimot er det bare en gang denne høsten/vinteren sønnen har blitt våt i dem. Da regnet det skikkelig og skolen var på tur ute. Han kan egntlig like gjerne ha blitt ovenfra og ned i skoen også. Så de er hvertfall 95% vanntette. Men hva med Viking Thermo? De er jo veldig lette og gode tror jeg.

Skrevet

Prøv Viking termo. De er knallgode. Like vanntette som vannlige støvler og de tåler tempraturer helt ned i -10 grader.

Disse skoene er kjempelette foret nedi er e ullblanding så de er varme også:)

Jeg er kjempefornøyd med disse skoene ivertfall;)

Annonse

Skrevet

takker! Skal sjekke ut viking termo i morgen. Men er det glatt såle på dem slik som cherroxene?

Skrevet

Jeg har ei på snart 10 år, som er MYE ute og leker. Hun foretrekker Cherrox, selv om hun har viking junior(gore-tex) og de dock-skoene(?)(støvler til kaldt bruk). Lette å¨ta på(Cherrox), og lette og tørke. I tillegg er de glatte(noe jeg tror hun liker :)), så hun kan skli litt på dem :) Hun er da bare litt fuktig på føttene, dersom hun ikke har tråkket i en stor dam og stått der en stund. Dette gjelder alle de skoene jeg har nevnt over her, egentlig.

Hva i all verden er det du har kjøpt da? En får ikke annet enn fiskerbukser MED påsydd/innebygget sko/støvler til barn som LIGGER i sølepytter! Og jeg har aktive barn, og i tillegg barn med ADHD. Da virker INGENTING som vanligvis holder barn tørre........ Trust me....

Skrevet

Muck boots! Holder ikke det så holder ingenting :) de er ikke spesielt pene, men jeg har enda til gode å bli våt på beina i mine, og jeg kan fint tråkke oppi dem barbeint om jeg skal lufte bikkja i -15 grader uten å fryse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...