Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har fått sår på brystvortene under graviditeten? Det er nok en problemstilling som er mest vanlig under amming, men jeg opplever nå at brystvortene har fått litt sprekker og sår. Brystene generelt har vært svært ømme.

Søkte på overskriften på google, og fikk treff på brystkreft,og ble litt bekymret. Men samtidig føler jeg brystene har forandret seg mye under graviditeten.

Noen med samme erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142745040-s%C3%A5r-p%C3%A5-brystvortene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg, det er grusomt vondt. Har vært plaget med akkurat det samme selv. Smurt med allslags kremer uten at det ble noe bedre. Gått over til bh uten søm i cup`en og til og med sovet med sportsbh de verste dagene. I tillegg har jeg hatt utrolig tørr hud og kløe over store deler av kroppen.

Fikk tips om å smøre meg inn med parfymefri babyolje etter dusjen, helst når huden er litt våt, og det funker! Nå er kløen og den tørre huden borte og de såre brystene er mye bedre.

Jeg hadde veldig tørre brystvorter i 1. svangerskap og begynner å få det nå. Sist hjalp det å smøre et tynt lag med Purelan (fås på apoteket) på kvelden etter litt lufting av puppene. Kan være litt vanskelig å få til for det er veldig seigt, men hold tuben varm og bruk gjerne q-tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...