Jojo81*snartmammaigjen* Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Den siste måneden har hendene mine blitt så hovne og "dovne", og det har bare blitt verre. Jeg er nummen hele tiden og sover knapt om natta, siden hendene sovner og blir vonde, og så har jeg sterk bekkenløsning på toppen av det hele. Det stråler opp til albuer og skuldre, og jeg har merkbart nedsatt kraft i hendene. Vridninger og løft gir store skytende smerter som går over igjen når jeg slipper den stillingen som gjør vondt (heldigvis! ). Det er vanskelig å utføre dagligdagse ting, som å åpne syltetøyglass, skjære brød og ta på av og på BHen, og det er umulig å bruke krykkene som jeg er så avhengig av. Resultatet er at jeg er enda mer immobil (trodde nesten ikke det var mulig..) og jeg har rett og slett problemer med å finne noe å gjøre, jeg kjeeeeeder meg!!! Jeg var hos JM i dag og fikk henvisning til kirurgisk poliklinikk, fikk time allerede i morgen kl 10. Men hva er det de gjør med dette da? Hører rykte om en skinne som kan brukes? Ser ikke helt at det skal hjelpe når jeg er nummen hele tiden uansett? Noen som har erfaring med dette?
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Sniker litt inne fra BliGravid jeg... Har ikke hatt dette selv, men har jobbet på kir pol, så har sett maaange med dette syndromet. Skinnen bruker du for å avlaste senene i håndleddet og armen, slik at belastningen ikke blir så stor. Dette vil være symptomlindrende og forebyggende, og forhåpentligvis gjøre det bedre for deg Grunnen til at hendene dine dovner er fordi seneskjeden (Hinnen som ligger utenpå senen) hovner opp og klemmer av nerveforbindelsen. Det er visst vanlig at noen kvinner får dette syndromet etter 6. mnd, og hos de aller fleste går det over når fødselen er overstått. Lykke til, for de aller fleste gjør en skinne susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå