Gå til innhold

Når mamma er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere når dere selv er syke?

Jeg er kvalm og svimmel og hodepine, og litt feber inatt, men ikke nå på dagen. Altså ikke kjempesyk, men synes det er vanskelig å være helt tilstede for gutten min på 5 måneder (som er frisk). Jeg tenker sånn at hadde jeg selv vært ute i jobb, hadde jeg holdt meg hjemme en dag eller to.

Samboeren min har en krevende jobb, og nå etter juleferien har han enormt mye å gjøre. Er klar over at han kan være hjemme fra jobb hvis jeg er syk, men vet ikke om jeg er syk nok til å "kreve" det. Om han er hjemme må han sannsynligvis jobbe, så da er det ikke mye hjelp å få heller.

Dette er kanskje en reality-check, at sånn er det bare når man har barn...

Hva tenker/gjør dere i sånne situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemamma og har hatt influensa siden nyttårsaften. Er på bedringens vei nå, men det har vært noen slitsomme dager. Selv om man er syk så skal jo babyen ha stell, mat, kos, lek osv. Men i disse dagene har jeg tatt noen snarveier, ligget endel på teppe på gulvet og "lest" bok sammen med henne, kost på fanget osv. Ting som ikke krever så mye og det er akkurat som om hun har skjønt at mamma er syk for hun har vært en engel, hatt et lavere aktivitetsnivå og vært veldig snill;)

Det er slitsomt, men det går og så gjør man bare akkurat det man må, sover når babyen sover og legger seg tidlig.

Masse god bedring:)!

Skrevet

Vi har ikke råd til at mannen blir hjemme fra jobb, så jeg biter tennene sammen og kommer meg gjennom dagen. Er ikke annet å gjøre dessverre...

Skrevet

Jeg tar av meg hatten for dere alenemammaer. Dere er noen helter!

God bedring til deg også Vinterflickan:)

Takk for tilbakemeldinger. Må nok bare ta inn over meg at sånn er livet nå.

Skrevet

Samme her....biter tennene sammen. Har vært forkjølet med bihulebetennelse og annet rask i 7 uker, og fikk da til slutt en gavepakke i form av virus på balansenerven (krystallsyken) 2 dager før nyttår!

Er konstant svimmel og kvalm, får ikke lov å kjøre bil og må ta medisiner som sløver meg ned for å holde på maten . Fikk beskjed av legen om å komme tilbake hvis jeg ikke var bedre om 2-3 mnd!!!!

Ringte nav i dag og de sa at jeg kan få sykmelding så mannen min kan være hjemme og få mine perm penger,men han er eneste flislegger i firmaet han jobber hos, så da er det helt umulig..

Har tre barn på 16,3 og 5 mnd......så her er det mye biting av tenner og sterk vilje som gjør at dagene går!!!

God bedring til dere alle

Skrevet

våknet selv syk i natt og er så heldig å ha en mann med en jobb hvor det ikke er noe problem å være hjemme sammen gutten vår når jeg er syk eller må til legen :)

en tanke jeg har hatt i dag: ÆRE VÆRE DERE ALENEMØDRE!! har stor respekt for den "jobben" dere gjør :)

Skrevet

Som alenemamma takker jeg :D

Har nettopp vært syk i to uker selv, og jeg senker rett og slett standarden på hva jeg kan forvente av meg selv med tanke på leking osv. Tenker at så lenge hun får mat, rene bleier og greit med oppmerksomhet så tar vi igjen resten når jeg blir frisk. Også gjør jo paracet og Ibux underverker! : )

Skrevet

Takk i lige måde:)

(ps. det var ikke ment som "jeg er alenemamma og har det verre enn deg" altså. var ment som en piff for alle oss, single eller gifte, som er syke og alene med barn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...