Gå til innhold

noen som har barn med Hoftedysplasi (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har barn med hoftedysplasid ?

Lurer litt på om vi har noen rettigheter?

Vi fikk påvist det på datteren vår for ca 2,5 uker siden, og nå har hun fått på seg ortose skinne. Får ikke ta den av uten om bleieskift, å da må vi holde benet hennes på plass, for hofta er utav ledd.

Kan derfor ikke ha klærne under skinna, så må derfor ha større bukser, å det må helst være med knapping på innsiden av lårene.

dressen måtte være i 2 størrelser større.

og hun måtte ha nytt bilsete, å snart ny vogn.

Får ingenting dekket av nav, sier de.. Men vet noen om jeg kan få noe dekket en aen plass? Kunne også tenkt meg mer info.

Datteren min er foresten snart 4 mnd.

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Vi hadde samme problemet. Alt av klær måtte skiftes ut, sengetøyet slites veldig fort (vår lå i gips), vi måtte ha ny seng, stol inne, bilsete og vogn. Helt forferdelig å få sånne ekstrautgifter, men nei, så lenge man ikke kan dokumentere lengre sykdom enn ei viss tid så får man ikke dekket noe av nav.

Hei,

håper du har tatt en titt på Putekrigerne på facebook. Veldig fin gruppe hvor du får svar på masse! Putekrigerne.no kan du også kikke på.

Jeg har ei jente som har pute, hun er snart 6 måneder og skal ha den til hun er 7 måneder. Her blir det totalt 6 måneder i pute. Litt styrete, og mange praktiske utfordringer. Men det går seg til!

Du har krav på å få låne vogn fra Nav/Hjelpemiddelsentralen. Ta kontakt med ergoterapeuten på helsestasjonen. De sender søknaden. Dette skal kunne ordnes fort. Vi fikk ny vogn før søknaden ble behandlet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...