Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det bare å benke seg sammen med cleenexen :-) Gråter nesten bare ved tanken her jeg ;-)

Skrevet

hihi, samme her! skikkelig teit, men det er jo så rørende!

Tror ikke typen min orker å se med meg, syns jeg er så emosjonell!

Skrevet

Jeg har avtalt med samboer at han legger snuppa om hun ikke har sovnet til det begynner. Hehe! :)

Skrevet

Tuuuuuuuuusen takk for tipset, hadde helt glemt det i ammetåka,men nå skal jeg snart skru over og finne frem et håndkle....gråter jo i elver!!!

Skrevet

Herlig! Det har jeg gledet meg masse til, og visste ikke at det var i dag :-D Bra jeg leste her nå og ikke om en time ;o)

Skrevet

hmmm.. litt skuffa jeg! De viste jo nesten bare sjarmøretappen; de to-tre siste pressene... Litt skuff må jeg si, jeg hadde håpet at de ville vise mer av hele fødselen, fortelle mer om hele forløpet osv, ikke bare plopp- der kom ungen ut..

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Hehe... Jeg forstår den, men det er faktisk noen av oss som hadde en slik fødsel! ;-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Pfff nei sånne gidder vi ikke høre på...sånne "au au ute!!"-fødende kan bare gå og legge seg...her vil vi se om alle de som hadde det sååå mye verre enn oss selv...hihi :-p

Nei må si jeg ble litt småflau når mannen så hvor enkelt det KAN gjøres hehehe....men nå var vel de fleste her flergangsfødende...så jeg satser på en slik en neste gang.

Og dere som var så heldige, pris dere lykkelige ;-)

Skrevet

hehe joa, jeg hadde styrtfødsel på 2 timer sist, og rakk bare en drøy time på sykehuset, men likevel- synes de godt kunne vist mer av det som skjer i forkant, og kanskje tatt seg litt bedre tid per fødsel istedet for å rushe gjennom flest mulig på kort tid. Fikk liksom ikke helt stemninga!

Skrevet

Jeg kan love deg at rask fødsel ikke er lik lett fødsel, jeg syntes ihvertfall at min første fødsel på 15 timer var mye mindre vond enn den raske 2-timers varianten jeg hadde nå. Det gjør jo så VONDT som fy, trodde jeg skulle dø jeg..

Skrevet

ååhh takk for tipset gulterkult!

Jeg fikk det med meg! ;)

Skrevet

Noen som vet når/om jordmødrene går i reprise? Jeg er på trening på onsdager på denne tida! Vil veldig gjerne se....

Skrevet

Tusen takk for tips, har gått og ventet. Og ja, jeg gråter denne gangen også, nesten mer nå som jeg har født selv ;)

Vet ikke når det går i reprise, men du kan se det på nrk nett-tv.

http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/619/

Jeg så forresten jordmoren min! Var veldig gøy, noen andre og?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg mente ikke styrtfødsel, hadde selv en fødsel som tok 3,5 time fyf**** al fasan hehe...men som den jeg opplevde i praksis for eksempel...dama ligger der og rynker litt på panna og sier forsiktig "iihm jooo det gjør jo litt vooondt da...au...plopp" ungen ute...urettferdig! :-p

Jeg så at de viste reprisen i dag, lurer på om det var rundt 15? Du finner det sikkert i programmet ;-)

Skrevet

Enig med deg Undrende Ullteppe!!

Selv slet jeg lenge etter fødselen med følelsen av at jeg ikke var "god nok", jeg var ukontrollert, jeg ropte osv.. Så dette rippet de sårene litt opp merker jeg!

Jaja, satser også på at jeg har det slik neste gang;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Som jeg skulle ha skrevet det selv! Kjekt å lese at andre satt igjen med samme følelsen...det var ikke noe godt, og det at han måtte bli tatt med vakuum forsterket bare dette. Men det er vel en helt annen diskusjon.

Skrevet

Enig med dere! Jeg hadde ingen dramatisk fødsel, men når jeg så på i går var det nesten provoserende;) "Jeg må presse! Oi, der var han ute visst" :) Hehe, er jo veldig bra for dem som har det sånn, og noen fødsler er jo slik, men de kunne vist litt ulike fødseler? Men det kommer kanskje? :) Jeg hadde heller ingen kontroll, husker ikke hele forløpet, husker ikke minuttene etter at han var ute og jeg skrek og hylte. Uten at det er noe unormalt? Tror jeg da.. Hehe.

Men for dem som ikke har født er det jo veldig fint å se på fødsler som er "lette". Jeg greide ikke å se noe dramatisk da jeg var gravid, og hvis jeg hørte/så noe om en fin fødsel var det beroligende. Og kanskje det gjorde at jeg var mindre redd da jeg skulle føde.

Skrevet

Jeg klarte ikke se fødsler mens jeg var gravid, men mot slutten ble jeg mer og mer interessert!

Følte det hjalp litt, lærte at "dette klarer kroppen din" osv...

Gleder meg uansett til neste episode, og har trua på at de viser litt forskjellig etterhvert.

Uansett glad jeg bor nærme et sykehus...

Skrevet

i dag igjen, kl 20.15!!!!!!!

Skrevet

Jeg har juksa, og så 2.episode på nett-TV i forrige uke, buhu, så nå kan jeg angre, ikke noe å glede meg til ikveld :P Synes forresten at den 2.episoden var bedre enn den første, så dette lover bra!

Skrevet

Er det ikke episode 3 som er på nrk i kveld da?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Står 2 i programmet :-)

Det skriket som kommer fra babyen akkurat når han kommer ut har en fantastisk effekt på meg hehe, tårene popper ut...

Skrevet

Ble så overrasket over hun som ikke så på babyen sin før det hadde gått laang tid. Har sett det samme fenomenet i den forrige serien også. Mødre som ikke ser på barna sine med en gang de kommer ut. Hvorfor vil de ikke det?

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Fordi man forsvinner helt inn i sin egen verden. Jeg gjorde det. Når gutten kom ut så sa jeg bare "ferdig", så gløtta jeg opp og spurte om det fremdeles var en gutt... Før jeg lukka øynene mine igjen... Jeg må si at jeg kunne ønske jeg kunne oppleve dette øyeblikket igjen og heller ha øynene mine åpne! For jeg fikk aldri høre det første skriket til guttungen min, da han ble sendt rett ut til lege for å få surstoff og motgift (var påvirket av morfin). Neste gang skal jeg be mannen min om å minne meg på dette hvis jeg lukker øynene igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...