mamma til en snart to Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Lurer på om det er noen som har barn med hoftedysplasid ? Lurer litt på om vi har noen rettigheter? Vi fikk påvist det på datteren vår for ca 2,5 uker siden, og nå har hun fått på seg ortose skinne. Får ikke ta den av uten om bleieskift, å da må vi holde benet hennes på plass, for hofta er utav ledd. Kan derfor ikke ha klærne under skinna, så må derfor ha større bukser, å det må helst være med knapping på innsiden av lårene. dressen måtte være i 2 størrelser større. og hun måtte ha nytt bilsete, å snart ny vogn. Får ingenting dekket av nav, sier de.. Men vet noen om jeg kan få noe dekket en aen plass? Kunne også tenkt meg mer info. Datteren min er foresten snart 4 mnd.
Steget Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har en datter med HD. Hun har hatt Frejkas pute i snart 4 måneder, og blir putefri i mars. Anbefaler deg sterkt å sjekke ut www.putekrigerne.no og gruppa Putekrigerne på facebook. Der kan du få masse tips og hjelp, og lese om hva slags rettigheter du har. Du har rett på å låne ny vogn fra Hjelpemiddelsentralen/Nav. Tror ikke det er så mye annet man får hjelp til.
Steget Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Forresten, i bildegalleriet på gruppa på facebook er det masse bilder hvor du kan se hvordan andre har gjort ting ,i forhold til stoler, vogner osv. Mange fine pute- og skinnebarn!
daydreamer Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Vi har også en putegutt her....han har hatt pute siden han var to dager gammel og han er nå 13 uker. Vi skal inn på kontroll nå i januar en gang og håper han da er ferdig med puta! Har ikke fått noe info om vi kan få støtte til noe, men det blir jo litt annerledes når dere har skinner. Foreløpig får han plass i vogna og bilstol, men det begynner å bli trangt....
rosapanter Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Hei. Datteren min hadde pute i to mnd og da fikk vi leie et sete som passet til putebarn ( helt flatt foran der med hoftene og ikke sånn skall form som vanlige seter har) Vi leide det på baby kos i Bergen til en billig penge. Ville sjekket ut babyutstyrs butikker der du bor om noen har en slik ordning. Veldig greit siden babyen kansje må ha flere seter i den perioden du bruker pute eller skinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå