Lunda med lillegutt Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Lillegutt får pupp i 23-24 tida, i to tida, i fem tida, i syv tida og tilslutt i ni tida. Nå er han straks 9 mnd og trenger det jo ikke mer, og jeg er sliten! Skal jeg kutte ett og ett måltid, eller kutte alt mellom halv åtte (når han legger seg) og syv tida? Hva er deres erfaringer?
gulterkult Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 inn på eget rom hjalp oss! det var to fluer i en smekk, han sov nesten hele natta og trengte ikke mat, bare smokk et par ganger. fantastisk når man endelig får sove lengre selv!!! gi pupp når du selv legger deg, det er smart
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Søk på www.sovlillebaby.com. For meg fungerte det med en brå slutt, men får litt vann en gang om natten
Rufsitufsi Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Hei! Jeg kuttet ett og ett måltid. Det gikk overraskende lett, han sovnet med en gang han fikk smokken hver gang. Han legger seg klokken 19 og våkner nå for mat i 06-tida. Vi har tatt det gradvis, først 23-måltidet, så 01-måltidet, og så utsatte vi på en måte 03-måltidet til i 04-tida, og nå er det som sagt ikke noen servering før i 06-06.30 tida. Av og til sover han over dette også helt av seg selv og sover til 08. Han er 5 1/2 mnd gammel. Vi begynte med grøt tidlig, tilvenning allerede da han var 3 mnd og 1 uke, for da våknet han plutselig mye oftere enn før og spiste mye mer på natta enn på dagen. Etter en stund, da vi var kommet opp på ordentlige porsjoner, ble det stor forskjell på nattmatinga, og han spiste mindre da. Når han ble mett på dagen og fikk lunsjmat og en god porsjon grøt før leggetid (i tillegg til amming) hadde han ikke lenger behov for mat på natta, og det er nok derfor det gikk såpass greit med avvenningen. Når gutten din er 9 mnd er det nok heller av gammel vane, Kan hende det går så lett som bare det bare du prøver:-) Lykke til! Du kommer til å få et nytt liv! :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 http://www.dinbaby.com/forum/search?SearchForumText=nattavenning&SearchForumButton=S%C3%B8k http://www.dinbaby.com/forum/search?SearchForumText=nattavvennig&SearchForumButton=S%C3%B8k http://www.dinbaby.com/forum/search?SearchText=nattavvending&SearchType=forum http://www.dinbaby.com/forum/search?SearchForumText=nattavending&SearchForumButton=S%C3%B8k Her var det jeg fant:) kommer litt ann på skrivemåten:)
lilywhite Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg var også litt spent på dette. Har akkuret nattavvendt mini her, men det gikk mye bedre enn hva jeg trodde på forhånd. Hun våknet vanligvis mellom 22.30 og 00.30 også igjen mellom 02.30 og 05.30. Vi bestemte oss for å ta det litt gradvis. Vi ville kutte ut første måltid, men gi gradvis mindre og mindre på andre måltid. Første natta var det skriking i en time....andre natta 20 min og tredje natta 5 min! Etter det har hun sovet. Ellers har jeg på måltid nr to begynt på 100 ml, neste natt 90, 80 osv. Det har fungert bra. Nå våkner hun som regel rundt 05.30-06.30. Da får hun 200 ml med me. Da er det jo morgen...men hun sover som regel ett par timer til etter det da!
Lunda med lillegutt Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2011 Tusen takk for svar, skal sette meg ned og lese nå. Har en jente fra før men hun sluttet med nattpuppen av seg selv når hun var 6-7 mnd, hadde vel i min optimisme håpet at lillebror skulle gjøre det samme. Og han begynte så fint med å redusere antall nattmåltider ved hjelp av smokken som jeg dyttet inn når han våknet. Men så ble han syk med masse feber og jeg gav ham pupp på natta for å forsikre meg om at han fikk nok væske og etter det er det blitt helt umulig å tilby smokk. Det er ikke det at han begynner å grine, men han våkner ordentlig til, og ligger og skravler, freser, spytter og roper og traller for seg selv og ruller og brøyter seg gjennom dyna som en plog. Til slutt er det jo jeg som får lyst til å grine...... Det ender med at jeg gir ham pupp for å få ham til å legge seg å sove, og det har fungert inntil for to dager siden. Nå våkner han kl halv fem om morgenen, får pupp og vil likevel ikke sove, men er klar til å stå opp!! Hjelp! Nei, så nå har jeg tenkt at nattavenningen skal hjelpe både på tidlig-morgen-problemet og hyppig-nattmat-problemet. Sukk, gruer meg.
Lunda med lillegutt Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2011 hm, ja jeg har vurdert eget rom. Tror han forstyrres en del av oss voksne, spesielt snorkinga til faren ;-) Får vel ta meg selv i nakken og rydde ut av det rommet som er tiltenkt poden og gjøre et forsøk! Gleder meg så innmari til å sove litt lengre økter!
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 men hva når hun ikke tar smokk lenger? er egentlig glad hun ikke liker den lenger så slipper vi å venne henne av med den (også) , men akkurat med tanke på nattavvenning haddde d vært greit. hun er 4 mnd, så tenker å vente litt med å avvenne eller hvertfall se om det blir bedre når hun får grøt etterhvert....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå