Gå til innhold

Hva gjør man når man har masse slim i lungene og rallende hoste så setter slim fast midt i halsen så man stuper ut på gulvet i panikk og får ikke puste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ikke får puste griper en refleks inn og jeg hoster som en gal.

Er valnligvis ikke så sytete. Men dette skremmer meg.

Har influensa i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da går man til legen.

Skrevet

Drikk mye vann, det løsner slimet. Ellers så kan du jo få kjøpt div reseptfrie slimløsende legemidler på apoteket.

Skrevet

Takk. Orker ikke dra til legen om man får et smil og klapp på skulderen.

Men om man får noe veldig bra mot det skal jeg vurdere lege.

Skrevet

Ikke røyke, ikke drikke melkeprodukter. Drikk maaaaaasse vann!

Spør legen om du kan få noe som utvider luftveiene dine og evt slimløsende hostesaft. Ikke bruk hostedempende dersom du har slim som skal opp. Det skal OPP!

God bedring

Skrevet

Kan du ha astma?

Skrevet

Eller lungebetennelse?

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte, og gikk heller ikke til lege. Hadde feber, var pjusk, hes og hostet så jeg mistet pusten, ikke fikk puste pga slim.

Til slutt fikk jeg nesten ikke puste mellom hosteriene heller, var skikkelig tungpustet. Da ringte mannen min legen. Jeg ble lagt rett inn og fikk antibiotika intravenøst, jeg hadde lungebetennelse OG bronkitt (de tok røndken av lungene på sykehuset).

Det finnes slimløsende brusetabletter o.l. så om du har så kraftige hosteanfall synes jeg virkelig du skal ta en tur til lege. Selv om det "bare" er influensa/virus er det medikamenter som kan dempe ubehaget.

God bedring!

Hilsen ei som også utsetter legebesøkene til jeg omtrent dør ;)

Skrevet

Når jeg hadde det slik gikk jeg til legen og fikk en pencillin kur slik at jeg unngikk å få dobbelsidig lungebetennelse, men heller slapp unna med kraftig bronkitt. Du bør nok gjøre det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...