Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Datteren min på snart 14 mnd har brukt å få en flaske med oppvarmet, vanlig melk om kvelden og morgenen. Nå har hun hatt omgangssyke og kastet opp mye i det siste, og vi har tatt en pause fra melk noen dager pga. det. Det har ikke vært noe problem for henne å være uten melken, så det jeg lurer på er om jeg bør begynne igjen, eller like gjerne droppe det? Hvor mye melk trenger de egentlig når de er over ett år? ... husker at jeg med eldstemann holdt på med den flaska til han var nærmere 3 år, men det er vel egentlig ikke noe vits?
Sistah*G07*J09* Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 visst hun ikke savner flaska så bare drop det når du kan Visst ikke kan det bli til en "uvane" som må avvennes etterhvert. snuppa her på 14mnd får også litt flaske innimellom, men når har vi gått over til flaske på tutkopp til kveldsmaten (tidligere så fikk hun flaske på senga etter kveldsmat og stell), å det funker supert Vet ikke akkurat hvor mye melk de trenger, men vår snuppe får ihvertfall til frokost, lunsj og kveld. Og så vann til middag og ellers på dagen. Virker så det funker bra for henne, så da funker det bra for oss også
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Vår lille har ikke fått melk på flaske siden vi startet med kumelk (er nå 16 mnd). Hun får kald melk i koppen til de fleste måltidene, men drikker gjerne litt vann fra flaske i ny og ne. Rett og slett fordi da søler hun mindre. Tror kanskje jeg ville forsøkt å kutte det ut når dere først er i gang, fordi det kan bli en dårlig vane etterhvert.
X10ne Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Vi gir melk på flaske hver gang hun skal sove vi. Hun koser seg sånn med flaska. Skjønner jo at vi må slutte snart, men foreløpig fungerer det veldig bra.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Hun får en flaske til kvelds for det roer henne veldig ned før leggetid, og en sjelden gang iblant får hun på dagtid også, men da drikker hun stort sett bare et par slurker. Noen dager har hun ikke fått flaske i det hele tatt, det har også gått greit. Hun er 15 mnd nå.
Gjest Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 jenta mi på 17mnd nekter å gi slipp på kveldsflaska si. Jeg syns at hun ikke trenger melka lenger, men når hun står på kjøkkenet og roper "melk" så må jeg ærlig innrømme at istedenfor å ta den kampen med snuppa så får hun da en flaske melk før kveldsstellet. Det er kun på kvelden at hun får melk da hun ellers drikker vanlig melk og vann iløpet av dagen. Om datteren din er helt ok med å slutte med flaska så kan du vel like gjerne droppe det. Jeg skulle ønske at jeg droppet det den gangen vesla mi hadde omgangssjuke og ikke ville ha melk - men dum som jeg var så gav jeg henne melk igjen når hun ble bra.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Min på 15 mnd får en flaske med litt oppvarmet melk før dubben sin og en til kvelds før vi går og pusser tennene. Det er eneste melken hun drikker om dagen. Hun liker det så godt og koser seg slik når hun får det, at jeg ikke klarar å slutte med det helt ennå.)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #8 Skrevet 15. januar 2011 Jenta vår er 15 mnd og får 180 ml før hun skal sove om natten, og om helgene når hun er hjemme får hun ca 90-120 ml før dagluren også. Dette er for å gjøre livet vårt enklere, skal innrømme det.. jeg tror IKKE hun trenger det. Eller, den om kvelden er ok, for da er det gjerne en time siden middagen. Jeg leste en plass at innen 18 mnd burde de ha sluttet med flaske, så jeg går etter den anordningen og har bestemt at innen da er det slutt. Litt rar problemstilling for oss dette, for eldstemann brukte aldri flaske. Drakk ikke av flaske en eneste gang i livet sitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå