Gå til innhold

Blir tvillinggravide strippet?

ungmortil3

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed at jeg ikke vil bli satt igang med drypp el.l så dersom jeg skal få til en vaginal fødsel må jeg selv komme inn med gode rier. Skjer det ikke før termin vil det bli ks. Så har lurtr veldig på om man kan bli strippet når man er tvillinggravid dersom det nærmer seg termin? Vil jo helst få til en vaginal fødsel.

Fortsetter under...

Vet ikke om de blir strippet, men synes det var en veldig rar beskjed du har fått. Sykehusene vil jo helst at du føder vaginalt dersom det ligger til rette for det, og vil jo tro at de heller setter de i gang i vanlig fødsel enn at de sender deg rett i keisersnitt?

Jeg orker ikke tanken på å gå til termin da jeg merker belastningen på kroppen blir verre for hver dag, og regner med å bli satt igang senest rundt uke 38 hvis jeg ikke går i fødsel av meg selv. Er i uke 36 nå. Mulig at det vurderes keisersnitt da, pga forskjell i vekt på småtassene men er til kontroll flere ganger i uka, så føler jeg blir tatt godt vare på.

Jeg vil tro det er pga at begge ligger i seteleie at du har fått denne beskjeden. Ved sykehuset jeg sogner til, utfører de keisersnitt på tvillinggravide dersom tv1 ligger i sete. Dersom tv1 ligger i hodeleie, prøver de i størst mulig grad å gjennomføre vaginal fødsel så sant det ikke er andre faktorer som spiller inn.

Men mener du burde få satt opp keisersnitt litt før enn akkurat termin. Sannsynligheten for at du går til termin med tvillinger er jo mindre enn ellers, så for å unngå at du først går i fødsel for å så å måtte ta keisersnitt, ville mitt sykehus satt opp keisersnitt kanskje en ukes tid før termin for å unngå dette.

Synes det er så rart at det skal være forskjellige "regler" og praksis fra sykehus til sykehus i samme land når det gjelder dette. Vet ikke helt hvem man skal stole på egentlig.

He jenter,

dere må fortelle hvordan det går videre.

Jeg er selvi uke 31, så har litt tid igjen ennå-men lurer jo også på dette. Her ligger tv1 i hode, og 2 i sete. Jeg håper og at de kommer før tiden, da jeg og merker det godt på kroppen. Mest pga søvnen..det er et slit!!! Jeg sover bare maks 3 timer om natten før jeg må stå opp. Finner ikke stilling å ligge i. Har dere slitt med det? Noen gode råd? Jeg har prøvd puter og dyner..

Annonse

Har fått beskjed fra sykehuset nå at jeg kan velge om jeg vil bli igangsatt til uka. Så da er det bare å finne en dato/dag som passer med planene :-) Er 36+3 idag. Godt å vite at jeg er ferdig om en uke, men samtidig litt skremmende å "planlegge" når det store skal skje. Begge mine ligger i hodeleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...