fruen & frøet [24.05.11 jente] Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jepp, da har urolige ben kommet i full blomst. Hadde de når jeg gikk gravid med min datter også. Får det spesielt når jeg sitter lenge i ro og alltid når jeg legger meg om kvelden. Det kribler helt villt i bena og det tar opptil 3-4 timer før jeg klarer å finne ro til å sove. Ringte jordmor og hun sa at dette er vanlig blant gravide og at kosttilskudd med kalsium og magnesium kan hjelpe. Har noen prøvd det eller vet av noe som helst annet som hjelper?
Mai11Mamma Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Jeg får det enkelte kvelder og da hjelper det at sambo tar tak i beina mine og løfter/presser dem opp slik at det strekker i lår og leggmusklene.
<3lykkeliten<3 tulla mi Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Huff det har jeg også fått. Hatt det siden uke 12, er nå 27 +4. Det som hjelper meg meg er å smøre bena med krem, masere litt godt inni huden. Enten selv eller samboer. Masse krem!! Hehe Lykke til
Anja83 Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Kjør på med magnesium i store doser! Det var det eneste som hjalp litt i mitt forrige svangerskap. Nå er jeg bare i uke 14 og har ennå ikke fått urolige bein. Skrekk og gru, det gruer jeg meg til.. Du har all min sympati!
Gjest Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Hatt det helt siden mitt første svangerskap i -98, ble aldri borte, og blomstret opp igjen i svangerskapet mitt i -09 og gjett hva som kommet nå er i uke 25 og vet det bare blir værre. Har prøvd støttestrømper og det fungerte dårlig. Det er værst når jeg har mye vann i beina.
Malia Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg sitter her i uke 26, og har hat samme problemet i to måneder! i forrige uke kjøpte jeg 300mg magnesium, og tar en hver ettermiddag (jeg er mest plagt om kvelden, å ta dem på ettermiddagen) Di siste dagene har jeg ikke hatt kramper!!!! En helt fantastisk følelse!
yvve73 Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har ikke merket noe spesiel økning i dette når jeg er gravid, men jeg har det innimellom ellers. Jeg ender opp med at jeg faktisk må bøye beina bakover ,og ligge oppå beina på en måte. Vet at ikke alle klarer dette, og man får vondt etter en stund. Men, når jeg da tar beina tilbake igjen, så er uroligheten i bena alltid borte. Og jeg sovner med en gang. Vet det høres helt teit ut, men det er det som hjelper for meg i alle fall.
fruen & frøet [24.05.11 jente] Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2011 Må si at 20 ml Magnesium daglig ser ut til å hjelpe her også. Godt å høre at det gjelder flere. Ikke helt kvitt det enda, men dette er 5. dagen jeg bruker Magnesium og det har definitivt blitt mye bedre. Skal kjøpe Kalsium til uka også slik jordmor anbefalte. Leste fakta om Magnesium på nett og hvis du som gravid har kramper i bena, hodepine, sovevansker og generelt er urolig i kroppen, tyder dette på Magnesium mangel. Jeg har også hatt fryktelig hodepine i perioder av dette svangerskapet. Hos meg er nok det en kombinasjon av for lite væske og for lite Magnesium.
fruen & frøet [24.05.11 jente] Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2011 Må si at 20 ml Magnesium daglig ser ut til å hjelpe her også. Godt å høre at det gjelder flere. Ikke helt kvitt det enda, men dette er 5. dagen jeg bruker Magnesium og det har definitivt blitt mye bedre. Skal kjøpe Kalsium til uka også slik jordmor anbefalte. Leste fakta om Magnesium på nett og hvis du som gravid har kramper i bena, hodepine, sovevansker og generelt er urolig i kroppen, tyder dette på Magnesium mangel. Jeg har også hatt fryktelig hodepine i perioder av dette svangerskapet. Hos meg er nok det en kombinasjon av for lite væske og for lite Magnesium.
trippeltopp Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Uff...jeg har dessverre ikke noe tips, ville bare si at jeg føler med deg... Hadde også dette så til de grader i første svangerskap, husker jeg sto opp om natten og gikk rundt i gangene i blokken vi bodde i da.. Ufattelig forstyrrende rett og slett... Håper du finner noe som hjelper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå