Gå til innhold

noen som har erfaring med medisin mot angst..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså noe som virker sann med en gang, men som man ikke blir skikkeli sløv av....?

Noen med erfaring?

Evt naturmedisin...

Fortsetter under...

Skrevet

de fleste angst medisiner er langtids virkende som tar opptil tre fire uker før de virker. i mellom tiden kan du høre med legen om å få beroligende frem til de virker.

Skrevet

akupunktur kan du prøve. Finnes mange beroligende punkter.

Vil ikke bli kvitt angsten etter 1 behandling, men du vil nok kjenne en bedring.

Skrevet

Jeg tar cipralex, den gjør meg verken sløv eller følelsesforflatet :o)

Hva sier legen din?

Sånn ellers er fysisk aktivitet veldig bra mot angst.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg tok også Cipralex over en periode for noen år siden. Følte at det virkelig hjalp meg "over kneika", og ble ikke sløv eller noe av det jeg heller.

Må også signere Hjemmetråkkende Squaw når det kommer til fysisk aktivitet. Det hadde utrolig god effekt på meg, samt det å møte frykten.

Trodde aldri jeg skulle bli fri fra dette monsteret, men de siste 5 årene har vært fantastiske. Så det er verdt å forsøke diverse ting (fra legemidler til naturmidler), fordi angst er noe jeg ikke unner min verste fiende.

Skrevet

hvor lenge tok du d før d virket da?

jeg har akkurat startet m psykolog, så jeg håper d hjelper....

men gruer meg så vanvittig til noe i slutten av denne måneden, så jeg lurte på om d går an å ta noe beroligende som bare virker der og da..?

har ikke fått noe særlig hjelp m psykologen ennå, siden jeg akkurat har begynt.... angst er heelt forferdeli! en ubeskrivelig følelse!:/

Annonse

Skrevet

Angst er for jævlig når det står på *klem*

For meg begynte cipralex å virke i løp av noen få dager, men det varierer fra person til person.

Litt om cipralex;

http://norge.lundbeck.com/Norway/02_Helsepersonell/Cipralex/cipralec_forbedret/default.asp

Så flott at du går til psykolog! :o) Det kan hjelpe masse. Det kan bli steintøft underveis når du dealer med følelser, angst og dritt, men det er verdt det. Vær tøff, ikke gi deg!

En annen ting som hjelper meg er pusteøvelser og yoga. Bare det å trekke pusten dypt ned i magen og puste sakte og rolig ut kan hjelpe veldig mye når du kjenner at angsten er på vei.

Jeg vet at det føles som om alt går til helvete akkurat der og da, men jeg lover deg at det vil bli bedre.

Skrevet

tusen takk for svar! =)

andre md erfaring på dette?

Skrevet

Hei,

Kan ikke foreslå noen medisiner, men vet at det finnes mange bra der ute.

Jeg har endel angst, men ikke nok til at det er dysfunksjonellt i hverdagen. Det jeg har funnet hjelper meg helt ekstremt mye er mosjon. Hvis jeg trener fast 4-5 ganger i uka, er jeg nesten totalt angstfri, hvis jeg slutter å trene så går det sakte men sikkert nedover.

Har praksis på et psykiatrisk sykehus og en av de tingene legen der anbefaler er noe som heter biofeedback. Vi har en liten maskin som måler pulsen, og hvor mye du svetter etc når man få angst. Målet er å bli oppmerksom på fysiologiske symptomer i kroppen og så roe ned disse. Altså når man begynner å få angst, pulsen går opp, øve deg på å få pulsen til å gå ned igjen.

Puste rolig, forandre tankegangen, meditere, gå en tur etc. Hva som helst som fungerer for deg!

Lykke til,

Angst er helt elendig!

Skrevet

Jeg bruker noe som heter Atarax, det er også en allergi medisin,men kan også brukes mot angst. Er ikke vandannende. Er det noe jeg gruer meg til eller føler angsten kommer tar jeg en såmm tabl. Virker innen 20 min tror jeg det er.

Skrevet

takk for svar:)

jaa.. jeg skal virkelig prøve å trene litt hver dag:)

Men problemet midt er att jeg har angst for diverse situasjoner..

En slags panikk-angst.. jeg har ikke angst dagen lang liksom.. Men jeg går med en uro/nervøsitet i meg hver dag.

Så derfor lurer jeg på om d finst noe beroligende jeg kan ta akkurat før den situasjonen jeg får angst for... Som jeg ikke må gå på i ukesvis i forkant for att d skal virke.

Jeg ammer i tillegg, så d går greit å gi MME akkurat den dagen jeg tar medisin, men ikke viss jeg må ta i mange dager/uker i forkant. Da må jeg jo slutte å amme, å det vil jeg ikke..

Skrevet

kan du høre med legen din om du kan få betablokkere til å bruke den dagen du er nervøs for. Om du har sosial angst og er rett for foredrag/intervju og lignende kan betablokkerne hindre angstsymptomene (som svetting og rødming) dog ikke selve angsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...