Gå til innhold

Hvordan takler dere EGENTLIGE både vektøkning og evet.andre forandringer som skjer?? Nysgjerrig:)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 20, har lagt på meg ca 2kg. Det er kanskje lite, MEN jeg har måttet bytte ut bukse blant annet til sånne med strikk i. Spesielt på ettermiddag/kveld er det aller verst.

For å være ærlig føler jeg meg noen ganger som er potetsekk, noe som jo ikke er noe moro...

Gruer faktisk for å gå ytterligere opp, og kanskje etterhvert både rundt rumpe og lår..

Hmm...,9 år siden jeg fikk sønnen min. så pån igjen nå:)

Spiser alminnelig, dog noe mer nå siste uka- ikke tenkt slanke meg eller noe, men iallefall redusere noe ja!!!

Er normalvektig i nedre sjikt- så igrunn vet jeg det er de som sliter myyye....;likevel syns jeg altså ikke det er noe lult akkurat:))

Flere som følger med på fasong og vekt her??

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også gått opp ca 2 kg og er 20 uker på vei. Føler at klærne ikke sitter pent, og føler meg mer feit enn gravid. (Har liten mage foreløpig). Er vel egentlig litt tullete å bruke tid på å tenke på dette, da mange har gått opp både 10 og 15kg etter halvgått svangerskap;-)

Gikk opp ca 10 kg ved forrige svangerskap, og tenker at jeg havner der nå også. Har sluttet å trene, så jeg føler meg nok ekstra slapp i kroppen pga av det. Muskler er ferskvare...

Jeg er i uke 23 å har gått opp hele 9.5 kg, å d er mye syns jeg. jeg har stor mage da men endel har komme på lår og rompe til min store forskrekkelse. men d er nr 3 så d kommer vell fortere på.. var plaget med mye kvalme i starten så jeg måtte spise ofte, plages ennå me svimmelhet og kvalme titt å ofte, og bekkenet er helt på bånn.. la på meg 19 og 17 kg med mine 2 andre å. vann har jeg også fått, så føler meg ikke frech for å si d sånn, men prøver å pynte meg opp litt de dagene formen er på topp:) koser meg fordi da,koselig me spark og bevegelse:)

Hei.

Jeg er 21 fullgåtte uker på lørdag og har lagt på meg ca 8 kg. Synes egentlig det er helt greit. Dette er mitt andre svangerskap.

Men mitt første svangerskap var det vanskelig å godta at jeg la på meg, og i det jeg tok igjen min mann i vekt så fikk jeg en "en-dags- depresjon". Huff, det var helt forferdelig. Jeg gråt og gråt og han trøstet og trøstet. Flirer av det i ettertid. Alt for mye hormoner i omløp altså:)

Jeg er 173 cm og veier normalt 70 kg. Min mann er 180 og veier normalt 80 kg. Jeg la ikke på meg 20 kg i mitt første svangerskap men 19,8 kg;)

Denne gangen bestemte jeg meg for at det er naturlig med vektøkning og derfor skal jeg ikke ta på vei når jeg passerer han. Men det er bare 2 kg igjen til jeg når han, så vi får se når den tid nærmer seg... Men heldigvis er det relativt greit å komme tilbake til normalformen igjen etter fødselen om man bare tar tiden litt til hjelp og ikke stresser med det.

Jeg spiser og koser meg:)

Hei.

hører vel egentlig ikke til her inne lenger er 28+1 i dag. er 176 høy å veide 72 da jeg ble gravid, men gikk med 5 i starten men er nå oppe i 74. så egentlig bare gått opp 2 kg. selvom det ser ut som jeg har gått opp mer. har jo ikke gjort annet enn å spise å spise i mange uker nå så skjønner ikke hvor det blir av kiloene men de kommer vel desverre etterhvert de å. akkurat det med kiloene tar jeg ganske greit bare alt går bra med vesle jenta mi.

Jeg er 25 uker på vei (nr.3) og har gått opp mellom 6-8 kg (er ikke 100% sikker på startvekten), det er relativt lite i grunn i allefall med tanke på at jeg la på meg hele 25 kg med mitt første barn og den gang tenkte at vektøktningen var morro (??!!!!). Til mitt forsvar var jeg undervektig den gang og syntes kiloene var morsomme inntil strekkmerkene og hengebrystene meldte seg. Til tross for dette følte jeg meg utrolig flott og hadde en del av denne berømte gløden den gang, sykt tenker jeg i dag..

Under mitt andre svangerskap kom selvtillitsproblemene snikende og gløden uteble. Kviser poppet fram og dårlige hårdager ville ingen ende ta. La på meg til sammen 12-15 kg (normalt), men følte meg som en dass underveis. Slik føler jeg det nå også, men jeg har ennå mer angst for å se mitt eget speilbilde, for ikke å snakke om å se fotografier av meg selv (!). Jeg føler meg så utrolig lite tiltrekkende og lengter såååårt etter å bli ferdig med svangerskapet slik at jeg kan konsentrere meg om å komme i form igjen.

Så, ja jeg er en av disse som følger med på vekta og fasongen. Skammelig i grunn for man skal nytee det å gå gravid, men jeg nyter alldeles ikke kiloene som kommer snikende. Slanker meg ikke for å poengtere dèt, men etter jula har jeg blitt litt mer bevisst hva jeg putter i munn til tross for suget etter diverse usunn mat.

Annonse

Sukkertøyfeen; jeg har det akkurat slik du beskrev under ditt 2.svangerskap...:)

Lite tiltrekkende, alt strammer, magen buler osv...-ser heldigvis selv "galskapen"i å tenke litt slik, så jeg stopper her-haha.

MEN: jeg er opptatt av å se grei ut, det vil jeg og etter at babyen har kommet ut. Iallefall så kommer jeg til følge med fremover, kanskje gå mer på ski og ikke havne der at " det er bare å spise og kose seg".

Akkurat det er livsfarlig, da flyter jo alt til slutt da:)

TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN:) klem.klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...