Gå til innhold

Trenger litt grøthjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå 4 mnd, og vi vil begynne å gi grøt til kvelds. Har kjøpt Nestle, `havregrøt ris hvete`. Står på pakken at den er fin å starte med. Inneholder litt gluten, men har lest flere steder at det er helt ok. Men så kom jeg over noe om at man også bør gi grøt uten gluten, at man bytter litt på. Hva gjør dere?

Og dere som bruker denne `havregrøt ris hvete` grøten, blander dere med vann eller mm/mme? Tenker at det er bra å blande ut med mm, men samtidig så får han jo ikke akkurat for lite mm da...

Supert om noen kan hjelpe meg litt her! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Her er snuppa 5 mnd og vi har holdt på med grøt i litt over 1 mnd. Vi blander Havre, ris og hvete og risgrøt m banan fra Nestle. Noen ganger gir jeg bare den ene andre ganger blander vi. Bruker 1 dl kokt vann. Brukte i begynnelsen MME, men fikk høre her inne at det ikke er verken noe vits i eller lurt. Det blir visst noe feil i næringsinnholdet. Gir også litt fruktpure som dessert, men det blir max et halvt beger. Det er nammmmm syns vesla.

Lager den mer bløt enn fast, lettere å få i seg for snuppa her;))

Lykke til!

Vi gir forresten grøt etter morrasduppen,(får melk på morran) og grøt til kvelds, med melk først.

Skrevet

Da vi begynte med grøt ga jeg den først på dagen, i tilfelle hun fikk vondt i magen. Etter noen dager var hun oppe i en hel porsjon og da skjøv jeg grøtmåltidet til kvelden. Nå er hun 5 måneder og får grøt to ganger om dagen. Til lunsj risgrøt med banan fra Hipp, og til kvelds ris og havregrøten fra Nestle. Så vi bytter litt på!

Vesla her får kun mme, så jeg blander med vann.

Du kan jo prøve å blande med mm helt i starten, så er smaken litt kjent for minien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...