Gå til innhold

Ut og fly alene med baby 3mnd i etterm. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reisetid 5 timer, 2 flybytter. Blir heldigvis fulgt til avgang og hentet ved ankomst.

Amming ved avgang og landing.

Stelleveske, inkl. brystpumpe.

Manduca-sele, som jeg for øvrig ikke har brukt så mye enda..

Saltvann el mm i nesa på baby.

Smokke og koseklut.

Noen andre tips?

Svært aktiv baby med god lyd, kan jo bli spennende detta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eller annen rangle\leke til babyen.. :)

Lykke til, det går nok helt fint. Vi flydde når min var 6uker, og det gikk veldig fint. Skrek ikke i det hele tatt. Nå var han så liten at han sov ganske mye da.

Skrevet

Ranglen har jeg pakket, ja. takk for det :) Og termometer og paracet, dersom skyhøy feber og i tilfelle bagasjen ikke kommer frem, hehe..

Takk, må si jeg er ganske stressa ja og i tåka og reisefeber, nå husker jeg ikke hva jeg har pakket engang... Satser på han spiser og sover, eller blir underholdt av å se på alt rundt han.

Jeg bare lurer på åssen jeg skal komme meg på do dersom jeg ikke klarer å holde meg...hehe.. Har prøvd å ha han på fanget, og det gikk greitt.

Skrevet

Bilstol som du kan ha med og sette han i? :) Eller legg han på gulvet på ett hånkle eller noe. :P

Vi hadde med bilstol når vi reiste.. Vi fikk lov til å ha med stolen inn på flyet, så tok flyvertinnene den i et skap de hadde, og på hjemveien fikk han sitte i stolen i eget sete.. :) De pleier å være ganske greie når man har med babyer. Blir litt enklere på selve flyplassen og om du har med bilstolen. Jeg syns hvertfall det var veldig greit å ha han oppi den litt.

Skrevet

Hm.. mener å ha hørt at man måtte bestille ekstra flysete da...

Skal reise med Widerøe og SAS, tar ikke sjansen på det da. Hvilket flyselskap reiste du med?

Skrevet

God tur:)

Jeg skal ut å fly med lille prinsessa mi på 3 mnd til helgen, og nå fikk jeg noen tips:) Skal bare fly halve din tid uten flybytte, men spent allikevel:)

Kos dere og nyt turen!!

Skrevet

Så bra da :)

Takk, ja det skal vi gjøre :) God tur til dere også!

Skrevet

Flyverinnene eller en koselig medpassasjer holder gjerne når en må på do.Reiste første gang med min sønn da han var 4 uker gammel,og han "forsvant" frem til pilotene og ble dullet med en god stund,så vekslet flyvertinnene på det,og en medpassasjer,glad for at vi var oppe i et fly ellers så hadde jeg trodd at noen hadde stukket av med babyen min :))Dette var på flyet fra England til Amsterdam,og på flyplassen i Amst så var personalet veldig hjelpsomme og der er fantastiske forhold for beleiskift og amming på toalettet.

Ikke stress heller om det blir gråt,medpassasjerer skjønner det når det er små barn :))

Skrevet

Vi reiste med widerøe og sas. Husker ikke hvilken av dem vi reiste med på hjemveien. Var da han fikk sitte i stolen. Vi bestilte ikke eget sete til han, men det var et par ledige seter, så da gikk det greit, de er som sagt veldig greie når man har med babyer.. :)

Skrevet

Takk for det. Betryggende å høre det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...