Gå til innhold

SOVNER DERE NÅR DERE AMMER PÅ NATTA?? dårlig mamma??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er heldig som har fått en baby som sover mye, så jeg ammer bare 1-2 ganger om natta. Men, jeg sovner hver eneste gang, og da ligger den lille til puppen gjerne i 1,5 time, og jeg har ingen anelse om han har spist hele tiden, eller sovet og kanskje ikke spist i det hele tatt!?

I tillegg blir natta så oppdelt siden vi først våkner for å amme, for så å våkne igjen etter 1,5 time og legge den lille tilbake i senga si, for så å våkne igjen om ikke så lenge da han kanskje er sulten igjen!

Er jeg en dårlig mamma?

Har dere tips til hva jeg kan gjøre for å ikke sovne hele tiden? Hva gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok absolutt ikke alene med å sovne om natta mens du ammer:) Tror det er ganske mange som gjør det.. Jeg gjorde det ofte når jeg ammet:) Har ikke noe tips dessverre:/ Men dårlig mamma er du ikke pga. det:)

Skrevet

når du har det bra og baby har der bra er du aldeles ingen dårlig mamma. vi sover begge to under nattamming. er ikke noe problem syns vi :)

Skrevet

Jeg har hatt to hurtigspisere, så det har ikke vært noe stort problem. I tillegg har jeg stort sett sittet i senga når jeg har ammet og da er det vanskeligere å sove. Men en dårlig mamma vil jeg ikke si du er likevel:-)

Skrevet

Jeg Gjør akkurat det samme, la henne til puppen klokka 3, så på klokka kvart over. Og plutselig var den halv 5...

Blir litt bekymra selv, for fikk så streng beskjed om at de må sove på ryggen med egen dyne. Min sover jo da mye på siden inntil meg under min dyne...

Skrevet

hei, hadde akkurat samme problem som deg :) ops, hvor ble de siste to timene av? Og oi hvor har jeg vondt i nakken/armen av å ligge sånn :)

jeg har løst det med å ha mobilen på nattbordet og setter alarmen på en halv time når jeg starter med å amme, stort sett går dette bra, men jeg har vært nødt å skru opp volumet litt, da jeg noen ganger bare slår av alarmen uten å huske at jeg har gjort det også er man jo tilbake til samme problem igjen :)

Er mest redd for at mini ikke skal få puste, han har i det siste begynt å grave nesa si skikkelig godt ned mellom puppene mine når han skal rape, og har sovnet noen ganger mens jeg skulle få han til å rape, not good :) har selvfølgelig støttet armene mine opp med puter, men alarmen ble redningen min iallefall :)

Og ingenting å si på at vi er trøtte allesammen også tror jeg det er litt søvndyssende og beroligene for både mor og barn å amme :)

Lykke til

Skrevet

Dette hørtes ut som meg:-) og jeg føler meg absolutt ikke som noen dårlig mamma;-) Går seg til etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...