millamor:)) Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan ser deres dag ut i forbindelse med mat/grøt/melk til baby på 4-5 mnd? Har en jente på 4 1/2 mnd og så vidt begynt med grøt og er litT usikker på rutinen nå i forhold til når hun kun fikk melk..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 her har vi ikke startet med grøt enda så han ammes ca hver 3 time..straks 5mnd
Rufsitufsi Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Hei! Vi begynte med tilvenning/smaksprøver da gutten min var 3 mnd og en uke. Tok det veldig gradvis, og etter ca en mnd var han oppe på ett glass grønnsakspurè +mm til lunsj (12-13 tiden) og en ordentlig porsjon grøt +mm til kvelds, ca en time før leggetid (kl 18). I tillegg til dette ga jeg selvfølgelig mm i løpet av dagen, når han ville ha det. Viktig også med mm ved legging. Det funket underverker for nattesøvnen, og nå når han er 5 1/2 mnd sover han hele natta:-) Vi begynte nettopp med en liten porsjon grøt til frokost, og så får han litt frukt e.l imellom lunsj og kvelds. Har egentlig ikke fått noen middagsrutiner på han enda, for det er det dårlig stelt med hos foreldrene også... Det skal vi få så fort han kan sitte i stolen og spise ved bordet sammen med oss:-) Men han er iallfall mett og fornøyd og vokser fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå