Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en gutt med navn Vetle

Mistenker sterkt jeg venter jente nå, og vil ha navn på V til henne også....men det fineste jentenavnet, har jeg allerede døpt jenta jeg fikk i forrige svangerskap..men hun døde etter organsvikt etter for tidlig fødsel...og navnet hennes vil alltid ha en spesiell plass hos meg..

Vilde er derfor ikke aktuelt.

Jeg vil ha noe som passer med Vetle, og føler jeg er litt fastkjørt her jeg sitter siden jeg syns Vetle og Vilde er perfekt sammen....

Hehe....noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142743127-jentenavn-p%C3%A5-v/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første jeg tenkte på før jeg leste hele innlegget var Vilde, som er et kjempe fint navn, men jeg skjønner jo at det ikke er aktuelt. V er ikke den enkleste bokstaven å finne navn på syns jeg....

De jeg kommer på som jeg syns passer til Vetle er:

Vilja

Vera

Vårinn

Eller hva med Tuva eller Live som har v i navnet? Syns det er to nydelige navn som passer bra til Vetle.

Annonse

Stemmer for Veslemøy eller Vilje (hvis du ikke synes det blir vanskelig at det ikke er så annerledes enn Vilde...).

Vetle og Venil

Vetle og Vidun

Vetle og Vivil

Vetle og Vårinn

Vetle og Valmøy

Vetle og Valdine

Vetle og Varna

Vetle og Vesla

Vetle og Veslemøy

Vetle og Vårfrid

Vetle og Veline

Vetle og Vilje

Vetle og Villemo

Vetle og Verna

Vendel er jentenavn, til deg som lurte på om det var jente- eller guttenavn ;o)

Annonse

ja, takk for mange fin-fine forslag! men som sagt så er det eneste perfekte Vetle og Vilde...i mine ører... men smaker litt på Veslemøy, og liker det veldig godt.. siden det også har en forbindelse med Vetle i navnet Vetle ( lille) Vesle (lille) og begge har en litt skjør og gammel klang over seg...

har tenkt tanken på Ronja, og Rose også.... Men syns liksom ikke R-navn går bra med V-navn.....jeg er adoptert fra korea, og Vetle har derfor mørkebrunt hår høye kinnbein og mandeløyne, selv om han har fått mye av farens nordiske trekk også...han er derfor ikke den typiske lysluggen med blå øyne man tenker en "Vetle" er.... men jeg syns derfor han kler navnet sitt enda bedre... og ønsker å finne et navn som kler søsteren hans på samme måte..er kanskje vikrigere å tenke hva barnet kler, en hvilken bokstav jeg har knyttet meg til...

Synes også Veslemøy og Vetle klinger svært godt sammen ja :o)

Når det er sagt så synes jeg at det kan være smart å benytte et navn på en annen bokstav. Hva om det blir et barn til? V er ikke den enkleste bokstaven å finne mange navn man liker på :o) Vår eldste har navn på W og vi vurderte at lillebror skulle også få et navn på den bokstaven. Vi skjønte fort at vi kom til å kjøre oss opp i et hjørne ved å gjøre det - om det skulle komme en til ;o)

Noen fine alternativer med navn som har v i seg:

Vetle og Lova

Vetle og Alvira

Vetle og Alva

Andre alternativ jeg synes passer:

Vetle og Alde

Vetle og Silja

Vetle og Tindra

Vetle og Milja

Vetle og Minna

Vetle og Eira

Vetle og Anna

Vetle og Josefine

Vetle og Elma

Vetle og Elmine

Vetle og Ea

Enten syns du dette er en helt tullete idè eller så liker du den tanken her godt. Hva med å bruke Alvilde? Da får du med Vilde i nyjenta sitt navn... Oppkalling etter storesøster... Hva tenker du?

Syns forøvrig Veslemøy passet godt.

alvilde er et veldig fint, og spesielt navn. men jeg kan nok ikke bruke noe som er så likt...blir for vanskelig. sa det for meg i hodet et par ganger, men matte raskt slå det fra meg...havner nok på Veslemøy, om det blir "V"....men man vet ikke, Vetle skulle egentlig hete Tinius, Og så vurderte jeg Albert, før jeg havnet på Johan.

Og da han ble født, kom han i uke 33, og så så liten og hjelpesløs der han lå....og var liksom ingen Johan...

Hehe....så da ble det Vetle Johan. (men vi bruker bare Vetle)

Johan er nydelig!

Veslemøy er koselig det. Men synes kanskje ikke Vetle og Veslemøy går så bra sammen. Det blir så "opplagt" og planlagt, med lille og vesle. I tillegg liker jeg ikke når søsken har samme forbokstav.

Jeg ville valgt en annen bokstav.

Hva med:

Lotte

Jenny

Lilly

Anna

Andrea

Amalie

Klara

Dina

Ella

Frida

Sara

Hanna

Nora

Ida

Oda

Julie

Lovise

Marie

Mathilde

Olea

Othilie

Silja

Sanna

Tuva

Ylva

Noen du likte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...