mamma til lillingen Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jenta vår er varm og kald rundt om på hodet og klam i panna, pappaen målte nettopp tempen som viste 37,5. Jeg hadde feber for noen dager siden og pappaen har hatt feber i et par dager nå, og er ganske forkjøla begge to. Må vi dra til legen med henne nå, eller kan vi se det an?
mamma til lillingen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 4. januar 2011 Hun er forresten 4 uker.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 37,5 er ikke feber og så lenge hun ellers er i fin form ville jeg tatt det helt kuli ;-)
mamma til lillingen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2011 Leste på et nettsted at 38 grader og over er feber, men sto ikke hvilken aldersgruppe det gjelder for, sikkert for alle da. Hun har vært våken i 3 timer nå, og spist veldig masse, det er ikke akkurat normal oppførsel. Hun ser sliten ut, så får se om hun sovner snart.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Det ordner seg nok, hun er nok sliten hvis hun har vært våken lengre enn normalt. Det kan selvfølgelig hende hun blir syk etter hvert, men sånn som det høres ut nå er hun ikke det. Bare husk at hun kan bli urolig hvis hun merker at mamma er engstelig ;-)
laroos Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Det er sjelden så små barn får feber. Det er allmenntilstanden du må se an. Hvis hun blir slapp, og særlig hvis hun begynner å spise dårlig, da er det på tide med et legebesøk.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Minsten her har en normaltemp på 37,5 grader han, så det er nok ikke feber. Helsesøster sa at det ikke er ordentlig feber for små babyer før det er 39 eller mere. Men jeg bruker å gi paracet når han har 38,2 eller mere for at han skal slippe å plages med febern og sove godt osv. Jeg hadde iallefall sett det an litt og sett om temp steg i etterm/kveld og evt dra til legen i morgen. Men er vel liten vits i å dra til legen om hun ikke har andre symptomer enn feber, og den i tilegg er lav?
mamma til lillingen Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2011 Neida, jeg er nok bare enda en overbekymret førstegangsmamma Hun var våken fra halv 10 til 02 i går kveld, sov i 6 timer før mat i morrest, og sov enda 3 timer før vi sto opp. Deilige greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå