*søtesmå* Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Skal gifte meg til sommeren og trenger tips til hvilke sanger som passer i et bryllup. Vi har booket en som skal synge to sanger solo i kirken, og vi har tenkt på "Kärleken förde oss samman" av U.Lundell, men finner ikke den andre. Forslag? Jeg vil ikke ha noe som er "brukt opp" som Kjærlighetsvisa, The Rose eller From this moment. Gjerne på norsk:) Og salmer - har tenkt på Å leva det er å elska, men trenger flere. Forslag?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Du finner en på spotify som heter "et liv for mig" av pitsh.. Denne ville jeg egentlig ha, men en møkk pianist som ikke kunne spille ødela den muligheten... (ble en annen fin en da men) :-)
Monajenten Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Jeg sang "oppna din dörr" av Tommy Nilsson i et bryllup for noen år siden. Jeg syns den er nydelig! :-)
mamma til lillingen Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 "Kim du nå va" av Vamp er nydelig. En kompis av venninna mi sang den i hennes bryllup, det var ikke et eneste tørt øye i hele kirka.
Fru.Antonsen Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Somewhere over the rainbow er en utrolig stemningsfull sang som passer kjempe godt syns jeg
magedans Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 "Ett liv för meg" er opprinnelig svensk, sunget av The Real Group. Teksten er mye bedre på orginalspråket, syns jeg Den får du kjøpt på nett med pianostemme og solo, eller om du har mange sangbare venner kan den gjøres som kvintett. UTROLIG VAKKER! Lisa Nilsson: Säg det igen You raise me up (Løvland) er jo også meget stemningsfull og fin, for ikke å snakke om Jason Mraz' "lucky" - den siste der griner jeg av støtt, hehe. "Mjelle" om du skulle ha nordlandske røtter..., eller Kari Bremnes. Berg og båre, utrolig vakker - ja det finnes mye å velge i! Salmeforslag: Guds kjærleik er som stranda og som havet, blott en dag, guds godhet sang i sinnet, og min nyeste favoritt: en bønn er gjemt i hjerteslagets rytme (å Gud, la gleden aldri bli tatt fra oss!) Lykke til med bryllupsforberedelser - det er stas å gifte seg
Gemini7 Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skal gifte meg selv til sommeren, og vi har valgt følgende låter som solisten skal synge: Utan dina andetag av Kent (mye brukt i brylluper i Sverige, men ikke så vanlig her hjemme), og så "To make you feel my love" av Bob Dylan - nydelig tekst, og så hørte vi mye på den da vi ble sammen for 10 år siden:) Ligger mange fine coverversjoner av begge disse på youtube (blant annet den Lisa Nilsson sang til Victoria og Daniel da de giftet seg). Kent-låta er egentlig litt rocka, men liker den akustiske versjonen godt, og fant en unggutt som jeg syntes både sang og spilte fint her: Denne versjonen var også ganske bra: Dessverre ligger ikke Dylans egne versjoner på youtube, tror alle sangene hans er copyrightbeskytta, men både Adele og Kelly Clarkson har ok versjoner (om enn i overkant glossy-amerikansk), selv om Kelly har surra med teksten i siste verset. Og for ordens skyld; i vers 3 synger han "I know you haven't made your mind up yet, but I would never do you wrong"- den tenkte vi omformulere da, til "We've made our mind up now the scene is set, and I would never do you wrong" eller noe slikt:) http://www.youtube.com/watch?v=5jQQV-rmWio Originalteksten finner du her (og får meg alltid på gråten): http://www.azlyrics.com/lyrics/bobdylan/makeyoufeelmylove.html Ellers er også "Älska mej nu" av Björn Afzelius helt nyyydelig. Hadde egentlig tenkt til å ta den først, men så fant jeg Utan dina andetag og falt helt pladask for den... Her er Afzelius: http://www.youtube.com/watch?v=mMNQvtDPlYo Lykke til:)
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 var i bryllup i sommer. var ei som sang Gabriellas sång. Nydelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå