Gå til innhold

Kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 22 dager til termin, og jeg har ganske kraftige kynnere på kvelden. De er ikke vonde, men ubehaglige. Magen blir helt hard, og det blir tyngre å puste. I løpet av kvelden i dag, har de kommet med jevne mellomrom. Rekner med at dette er helt normalt, og at det bare er kroppen som "øver" seg? Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 25 dager igjen til termin, og jeg har hatt det samme sisste kveldene. Kan komme ganske regelmessig. Ikke noe vondt her heller..bare veldig ubehagelig til tider. Er nok bare øving her også..:)

Skrevet

har det på samme måten ja :o) Har hatt noen runder med slike kynnere de siste ukene, ei natt for 14 dager siden gikk jeg med sterke kynnere hver 10 min natta gjennom, og regnet nesten med at nå var noe på gang, men nei da, det stoppet opp igjen utpå formiddagen... Har de siste dagene/nettene hatt det igjen, 25 dager igjen til termin.

Ble sendt til utvidet sjekk på sykehuset etter jordmorkontroll i dag gr andre ting, og det ble bl.a tatt ctg måling. Syns ikke selv jeg hadde noe særlig kynnere mens jeg lå på måling, men jordmor som leste av skjemaet etterpå kommenterte at her var det tydelige modningsrier/kynnere på gang, regnet med det ble fødsel senest innen en uke.. Og i kveld har det tatt seg opp igjen..Hadde ei slik natt forleden der det ble null soving, og masse kynnere, men trøster meg med at det er kroppens forberedelser og et tegn på at det nærmer seg :o) Så får jeg heller sove litt på dagen i morra! Men spennende er det, spent på når det går over til "vanlige" rier!

Lykke til!!

Skrevet

Det er spennende dager. Jeg har en jente på snart 4 fra før, men har glemt hvordan denne siste tiden var. Jeg gruer meg skikkelig til fødselen, håper bare det går bra. Lykke til dere andre også. Januar er en fin tid å få baby på. Lysere tider i møte=)

Skrevet

Så spennende..:D Jeg skal til jordmor neste mandag..og er litt spent på om hun vil sjekke om det er noe modning da. Da er jeg 37+5. Vet dere når de begynner å sjekke sånt?

Skrevet

Aner ikke, har hatt to forskjellige jordmødre på vanlige kontroller, og ingen av disse har snakket om noen sjekk nedentil. Er 36+5 nå.. Selv ikke på sykehuset i dag da jeg fikk beskjed om at det var modningsrier på gang, var det snakk om noen undersøkelse, fikk forståelse av at dette gjorde de kun når man kom inn til fødsel for å sjekke åpning osv.. Men ut fra hva jeg har lest her inne på forumet, er det vist stor forskjell på praksis de ulike stedene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...