Donna85 Skrevet 4. januar 2011 #1 Del Skrevet 4. januar 2011 det er bare 6 uker siden MA (har tatt flere negative tester i mellomtiden) og jeg føler at jeg er på en voldsom berg- og dalbane følelsesmessig (men igjen; hvem er ikke det når man er gravid). Har liksom kjent det på meg de to siste ukene, men egentlig fortrengt det (forstå det den som kan). Våknet i dag og bare visste at jeg måtte ta en test; og CB digital viste GRAVID:-) måtte gråte noen tårer, jeg er jo overlykkelig for at det har skjedd, men orker jeg å gå igjennom dette en gang til.. Skal jeg tørre å glede meg? Skal vi tørre glede oss? Samboeren later også til å være veldig avventende, vi tørr liksom ikke slippe gleden løs noen av oss.. Har hatt småblødninger de siste ukene, kan jo være alt fra festebløfning til alt annet (legen sa jo at det vill være større mulighet for blødning dersom man ikke ventet en syklus med å prøve). Jeg tenkte i slutten av november at det som skjer det skjer. Er kroppen klar for en nye graviditet så blir jeg gravid.. Nå er jeg bare veldig sliten, sovet etter jobb hver dag den siste uken.. Ellers merker jeg ikke annet enn halsbrann og mensmurringer.. Snakket med fastlege etter MA og fikk beskjed om at jeg kunne bestille time ved ny graviditet og diskutere eventuell ultralyd tidlig i svangerskapet grunnet omstendighetene rundt MA`n. Nå lurer jeg på om jeg bør kontakte lege så fort som mulig, eller om jeg skal vente noen uker. Hva om disse småblødningene fortsetter? Akkurat nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal tenke eller føle.. Er jo galt å ikke glede seg over dette nye underet også da, når vi har vært så heldige.. Det med å miste skulle liksom aldri skje oss, men det skjedde, og jeg tenkte at jeg i allefall ikke skulle bli hysterisk, men alt jeg ønsker nå er å ta vare på kroppen min og det lille underet som vokser. Kjenner at jeg allerede nå burde vurdere å redusere jobbingen for en periode (ikke fordi jeg er gravid og ser meg selv som syk), men fordi kroppen er veldig sliten, har liksom ikke kommet seg helt etter forrige graviditet.. Ønsker bare å dele tankene mine litt:-) og oppi alt det her så stiller jeg meg spørsmålet om jeg virkelig er gravid, tenk om kroppen min "lurer" meg nok en gang?? dersom jeg kjenner kroppen min er jeg omtrent 4.0 i dag.. Dette ble visst veldig lang:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142742625-gravid-igjen-men/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meg og lillespiren <3 Skrevet 4. januar 2011 #2 Del Skrevet 4. januar 2011 Grtulerer med positiv test Er flott når det gårsåfort, men når man først har opplevd spontanabort eller MA så skjer det noe, man blir lett mer utrygg. Jeg har på grunnlag av det bedt om tidlig UL og jeg har møtt stor forståelse hver gang, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med legen og be om tidlig UL, det får du sikkert Jeg tror det går fint denne gangen stor klem )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142742625-gravid-igjen-men/#findComment-142742662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donna85 Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 6. januar 2011 Tusen takk for oppmuntringen:-) Har nå ordnet med legetime neste uke, så får vi ta det dag for dag. Er nå i ett "modus" hvor jeg føler at denne gangen går det bra, så da satser vi på at magefølelsen har rett:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142742625-gravid-igjen-men/#findComment-142751182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå