mariabee Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hva tenker dere? Nå hadde jeg rift grad 3 og må riktignok vente minst seks uker. Men noen som har tips til type trening? Elsker sykling, men dette ser jeg ikke helt for meg pga trykket i underlivet dette medfører. Selvfølgelig blir det trilleturer, men andre former som kan være med å bygge opp kroppen igjen.
Daydreamer 81 Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Hei. Jeg ble fortalt at ca 3mnd etter fødselen skal være greit. Jeg var helt dilla på å begynne å løpe/jogge igjen, men ble ikke anbefalt det før etter 3mnd pga "støt" mot bekkenet. Kjenner ei som er tidligere toppidrettsutøver som begynte noe tidligere. lykke til, det er så deilig å være i gang igjen!
Vimse + gullene Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 har du tilgang til mor/baby-trening, -pilates eller yoga der du bor, er det en tilpasset og myk start for nybakte mødre. samtidig er det ofte spesielt fokus på bekkenbunn og kjernemuskulatur, noe som kommer vel med etter fødsel og svangerskap. Lurt å vente med å trene til etter 6 ukerskontroll uansett. Etter hvert kan du jo prøve deg frem med sykling og se om det går greit? Lykke til. Deilig å komme i gang igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå